Konstiga barn!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mysaan

Trådstartare
Fick höra i dag att mina barn är konstiga. :crazy: Min svägerska som sa det när jag berätta om en händelse som hände i slutet av förra veckan. Så vad tycker ni kära Bukefalister???

I torsdags kom min 3 åriga son med en bunke i handen. Dessutom storgrät han. Denna bunke han kom med brukar vi ha sallad i. Eftersom jag haft lite ont om pengar pga att min sjukskrivning tog tid på sig att bli godkänd så har jag inte prioriterat färska grönsaker.

Hur som helst så kom han gråtande och sa "Mamma, aker, aker."

Han kom alltså gråtande och bad om grönsaker. Jag svarade att affären var stäng vilket inte var någon lögn. Som tur var så fick jag pengar på fredagen och det första jag gjorde var att köpa grönsaker. Så på fredagen så festades på tomater och paprika. Han och lillebror vräkte i sig som om de inte fått mat påen vecka. :)

Så är mina barn konstiga för att de vill ha färska grönsaker??? Är det så ovanligt för en 3 åring?
 
Sv: Konstiga barn!

Absolut inte! De barnen jag jobbar med älskar grönsaker! Här är det paprika, gurka och morötter som går åt! :)
 
Sv: Konstiga barn!

Dom är väl lika märkliga som mina då ;) Mina älskar grönsaker.
 
Sv: Konstiga barn!

Mina barn gillar oxå en hel del grönsaker.
 
Sv: Konstiga barn!

Många barn gillar faktiskt grönsaker, och va glad för att de gör det!
När min äldsta var i ett års åldern åt han frysta ärtor som godis. Och nu äts det ofantliga mängder med tomater, gurka och morötter + all frukt som kan finnas hemma. Dyrt blir det, men de gillar det och det är nyttigt, så vad gör man?

Inte tycker jag att dina barn verkar konstiga för det iaf... Då har jag oxå konstiga barn.
 
Sv: Konstiga barn!

Fniss! jag tror att det till stor del handlar om VAD de får smaka och vad som äts normalt i familjen. Din svägerska kanske serverar tråkiga sönderkokta grönsaker till sin familj istället för fräscha krispiga grönsaker. Då kan det bli väldigt äckligt...

Själv har jag en son som sedan 2-årsåldern knyckt morötter i stallet så fort han varit ute (köper storsäckar med fodermorötter, oftast jättefina och goda). Han är nu drygt 4 och har jämt en frukt eller grönsak i handen, väljer ofta frukt före godis. Båda sönerna älskar oliver och syltlök i maten vilket gör att man kan få till rätt goda grytor som många tycker är väldigt underligt att de äter :angel:

Så nog är din 3-åring normal :smirk:
 
Sv: Konstiga barn!

Åh, jag hoppas mitt och sambons barn också blir sån där med grönsaker!!! (BF 5/4)
 
Sv: Konstiga barn!

Mina barn äter grönsaker. Ja den ena gillar inte paprika, den andra äter gärna allt utr salladsskålen utom just sallatsbladen den tredje käkar allt. Så jag vet inte... gissar att det är en myt att barn inte gillar grönsaker..
 
Sv: Konstiga barn!

Här är det ett högst normalt tillstånd :D
Min dotter äter sådana där konstiga grönsaker som jag inte skulle få för mig att lägga min tunga på så som blomkål och broccolie :crazy:
 
Sv: Konstiga barn!

Min kusin hatade godis och läsk som liten. När hans syster käkade lördagsgodis så satt han och knaprade på en gurka eller en morot! :eek: På Mc Donalds ville han alltid ha juice till happy mealen (frivilligt alltså hehe).

Och han var galen i persilja. I affären kunde han gråta om han inte fick en knippe att tugga på :p (alltså inte godisaskar som andra barn).

Nu för tiden (han är 16) äter han choklad på sin höjd men läsk går bra. Syrran är dock en godisgris och äter allt som är sött. Att syskon kan vara så olika! :idea:
 
Sv: Konstiga barn!

*kl*

Tack alla för er respons. Jag är superstolt över mina barn som hellre väljer frukt och grönt än godis. Kan knappt ha dem med i affären när man handlar grönsaker för då är det bitmärken i allt när man okmmer hem.
 
Sv: Konstiga barn!

Min flicka verkligen ÄLSKAR gurka och broccoli...tycker inte hon är onormal för det.....
 
Sv: Konstiga barn!

Kom att tänka på den här tråden idag :angel: Vad hade din svägerska sagt om min son som kom springande när jag kom till dagis -"mamma kaaan vi äta sallad till middag idag, snääällla."

Och han är så bortskämd att han fick som han ville ;) Det känns ju lite omotiverat att neka. Så dagens middag - tonfisksallad. Gott.
 
Sv: Konstiga barn!

:rofl: Problemet är att svägerskans barn typ aldrig får några grönsaker. Godis och kakor däremot äter de i parti och minut.
 
Sv: Konstiga barn!

Nej då inte alls. Här hemma är det ofta gnat om "kan jag få en gurkbit" eller "kan jag få en morot", dessutom äts bananer, äpplen o apelsiner upp med god aptit, man får snarare bromsa lite, både för ekonomin o för att de inte jämt ska gå o gnaga på något.

Grönsakerna är oftast det första som äts upp på tallriken till middagen, men bäst är att få hjälpa till med göra salladen o knapra på en bit gurka eller paprika under tiden....

Tacos är ju favoritmaten, tänk grönsaker, köttfärs, creme fraiche och "chips" till middag - vilken fest!
 
Sv: Konstiga barn!

Tacos är ju favoritmaten, tänk grönsaker, köttfärs, creme fraiche och "chips" till middag - vilken fest!
[/QUOTE]

Tacos är favvon hemma hos oss oxå!!!!!
 
Sv: Konstiga barn!

Tycker det låter sunt att dina barn vill ha grönsaker. Min bonus har perioder ;-) - lite olika vad som är gott just då :rofl: morötter går alltid ner, paprika å gurka är andra storfavoriter. Frukt är hon galen i å fruktskålen töms fort!!!!
Hon talar dessutom om för sin pappa att man måste äta frukt å grönsaker!!!:rofl:

Dock vill hon i stort sett bara ha råa grönsaker o färsk frukt. Så man får plocka av åt henne innan man tillagar ngt ;-)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 368
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 809
Senast: alazzi
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 550
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min mor är alkoholist. Ev. far också men han förlorar inte sitt förstånd i samma grad som mor. Jag bor fortfarande hemma och har planer...
2
Svar
27
· Visningar
3 109
Senast: gråvarg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Ridskoleryttare
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp