Konstig liten vovve.

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare knasigare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 885
K

knasigare

Någon som har en hund som håller på likadant som min tro? Han väljer nämligen noga ut vilka torrisar som han gillar och inte gillar, kan ta några stycken också är det som om han känner vilka som är goda och vilka som inte är det också spottar han ut dom han inte tycker om. Sen rör han inte dom mera. Han sorterar ut dom fort också, spottar ut dom långt.

Är det en konstig ide eller smakar bitarna så olika? Det är väldigt jobbigt för hela golvet är fyllt av torrisar han spottat ut. Någon annan hund som har konstiga matvanor?

Han äter royal canin förresten.

Sv: Konstig liten vovve.

Min hund gör inte exakt som din men han hade tidigare lite konstiga matvanor. Han tog ALLTID första biten och sprang bort med den till mattan, lade ner den på mattan och sedan åt han upp den. Efter han gjort detta kunde han gå bort och fortsätta äta. Om vi var borta och han skulle äta där så sprang han och letade upp en matta för att lägga första biten. Nu när han blivit mer matglad så äter han maten direkt.

Min går också alltid iväg med första biten några meter till mattan och äter, innan hon tar resten vid skålen :p

Hmm...det gör båda mina hundar. Den äldre är lite mer extrem. Han tar några bitar i munnen o springer i väg till mattan. Så kan han hålla på i en bra stund, springer säkert 10-15 gånger innan han stannar vid matskålen. Även den yngre hunden gör så, men han gör det bara någon gång.

Vad roligt att höra att fler hundar har lika konstiga matvanor :)

Kanske ingen matvana men iaf .

Om man tänker ta bort skålen med torrfoder och hon står och äter ur den, trycker hon in så mycken hon kan(pudeln) i munnen sen spottar hon ut det gå golvet och äter upp:D

Vår går gärna in och äter det i vardagsrummet, har faktiskt aldrig lagt ihop det med att lägga det på en matta, men nu när mattan är borta så.. har han slutat :p Annars tog han en munfull, gick till mattan och spottade ut det för att sedan äta det en och en. Oftast var det när vi satt i vardagsrummet.

På morgonrundan och sista rundan, så måste han alltid springa iväg och kolla matskålen innan vi går. Har verkligen ingen aning om varför, han har oftast fått maten ett bra tag innan. :confused:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 597
Senast: niardasp
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 400
Senast: mmbot
·
Katthälsa Hej! Postade denna fråga på kattforum.se, men tänkte att det kunde vara värt att fråga här också. Farbror Lennart (osäker på ålder, men...
Svar
15
· Visningar
1 121
Senast: seeah
·
Hundhälsa Hej alla kunniga och erfarna! Nu behöver jag lite hjälp och råd. Vår 6månaders Bichon havanaiskille har alltid varit småkinkig/... 2
Svar
27
· Visningar
2 349
Senast: canine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka