konstig hosta

T

Tail

Hej
fick åka upp till hästen i natt å kolla för han hostade så. Det lät som om han har lunginflamation, bi ljud på vä sida å hårda host som roslade.kollade å det fanns inget som satt i vägen för honom. Efter klockan 3 i natt så slutade han att hosta vad tror ni.
mvh Tail

Sv: konstig hosta

Första tanken är ju att han fått ner nåt som sen kom upp.
Ett telefonsamtal till veterinär är aldrig fel heller.

själv klart är det första tanken att kontakta vet,men nu är det så att vi inte har något förtroende för jouren vilket är det enda vi får tag på i dag. Av 3 hästar har 2 blivit fel behandlade så 1 dog å den andra var väldigt nära att dö. Vår ordenarie vet är på semmester så honom går ej att nå. Nu är hästen ej påverkad av hosta så vi tänkte avakta tills måndag morgon å ringa kliniken så får dom gå ner å kolla .

Jag upplever att många hästar blir nedsatta vid fälning av päls och då lättare drar på sig div. luftvägsinfektioner med hosta som följd. Har hästen börjat att fälla?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 571
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 846
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 527
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 824
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025