Jag misstänkte det. Du är så värdefull tro mig KramHaha...egenvärde? Det är negativt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag misstänkte det. Du är så värdefull tro mig KramHaha...egenvärde? Det är negativt.
Självklart blir jag glad om jag får en blombukett, det är en fin handling.Jag blir glad över tanken men tycker ärligt talat att det ofta ( inte alltid!) är onödigt. Dottern ger mig blommor då och då och självklart blir jag glad! Men tycker att det är slöseri. Hon har det tufft ekonomiskt och behöver pengarna själv.
Så vad säjer Bukefolket? Är jag en otacksam typ?
Självplock är underbart Ren och skär lycka!Själv gillar jag blommor och har snittblommor i tre vaser på spieselkransen hemma. Jag har även varit på självplock av snittblommor när det varit säsong helt underbart att kunna gå och botanisera och plocka några fina buketter.
Sen tycker jag det inte är självklart att alla måste uppskatta det utan det är individuellt vad man gillar såklart så tycker inte du är otacksam.
Tänker att det är själva problemet, att hon lägger pengar på något som känns onödigt för dig. Men om det gör henne glad att ge dig något och hon inte vill sluta med den "onödiga kostnaden", kanske bara försöka njuta av dom? I slutändan hennes valJag tycker det ät fint att ha fräscha blommor hemma. Det lyser upp. Men jag är för ekonomisk för att lägga pengar på sån lyx. Har man dålig ekonomi så får man prioritera.
Joo det förstår jag men jag tror de flesta som känt mig typ längre än en vecka vet att jag gärna tar emot en krukväxt, för att inte tala om alla som någon gång cyklat förbi mitt sovrumsfönster. JAG tar mycket hellre emot krukväxt eller stickling - mycket för att snittblommor som många nämnt jätteofta är giftiga för katter.Glad över snittblommor (och köper gärna ibland) men inte alls ”glad” över krukväxter, även om man såklart uppskattar omtanken ändå.
Krukväxten förpliktigar till något slags omhändertagande som inte är av intresse. För att inte tala om hur ensam den kommer känna sig i ett hem helt utan kompisar.
Och lite tokigt när samma person en månad senare antingen får se ett lik av en forna tiders fin växt - eller inte alls för den redan ramlat ut på jordkomposten.