Konstig fråga ang. mage.

pepp

Trådstartare
Måste fråga er med gravidmagar om en gravidmage går att "dra in", ni vet, att man spänner ut magen och sen drar in den igen. Eller är den där den är s.a.s?

Sv: Konstig fråga ang. mage.

Nja som höggravid kunde då inte jag "dra in magen så folk kom förbi och fram" ;).

Min gravidmage var stenhård, stod rakt ut ungefär som en badboll :D

Jag kan än så länge få det att rycka lite i den:D är i v 32 tror jag:)

Tappade dra-in-förmågan så fort magen började växa i princip, mina magmuskler tog time-out.

Magen går att dra in men inte livmodern :idea:

Som nu t.ex. kan jag dra in magen för livmodern är så liten fortfarande. Men magmusklerna har ju delat på sig så det är lite jobbigare än vanligt.

Jag kunde dra in min mage ganska länge. Minst till vecka 20. Den växlade oxå ganska mycket i storlek. På kvällen kunde den vara jättestor, och på morgonen var den nästan borta ibland. Men mot slutet gick den inte att påverka alls.

Alltså, ända fram till förlossningen så kunde jag få min mage att se ganska ordentligt olika stor ut genom att dra in eller puta med den. Men jag har inte haft så jättestora magar heller.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 404
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 375
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Jag har nyss fyllt 50 och tycker att min mage har tappat formen helt,. Jag har svårt att dra in den över huvud taget. Har sen tidigare...
2
Svar
21
· Visningar
1 798
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar