Konster som Capriole, spansk skritt mm

Status
Stängd för vidare inlägg.
I

IceGirl

Hej !

Ngn som kan ge mig bra förslag om hur man lär en häst t ex "spansk skritt" , "Capriole" , "Courbette" mm mm ;)

Börjar jag från marken eller på ryggen hennes ? :confused:

Jag har ett sto mkt välskolad och NH tränad, en dröm att rida. Nu skulle jag vilja som omväxling lära henne lite annorlunda saker som t ex de ovan nämnda.
"vacker hov" kan hon redan" Just nu tränar vi "Rulla runt" och att "Buga"

:grin:

Sv: Konster som Capriole, spansk skritt mm

låt hästen vara häst och låt den slippa leka cirkusartist.... Njut av din fina pålle och mys med den istället för att lära den tricks.

Så tråkig är jag.

Sv: Konster som Capriole, spansk skritt mm

Capriole och Courbetten är en mycket hög form av samling och det är inget trick som man lär hästen.
Spansk skritt lär man hästen för att hålla undan framför sig under strid.

Jag vet inte hur många det är som rider skolor ovan mark i Sverige men det är knappast mer än en hand full. Det krävs enorm styrka från hästen och en mycket duktig ryttare.

Så du kan ju börja med att ta en lektion i Klassisk Ridkonst/ Akademisk ridkonst och sedan be till gud att du någon gång i livet blir så duktig att du kan få prova på detta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

G
Hästhantering Hej! Jag har en ridtravare som jag tränar makarbete och båda gillar det skarpt och vill lära oss något nytt nu. Nämligen spansk skritt...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: Grimskaft
·
Hästmänniskan Tänkte se om någon klok människa kan se lösningen på mitt problem för i morgon fortsätter min mardröm jag haft i snart 6 års tid och jag...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
70 414
Senast: anglahund
·
M
Träning Hej,jag skulle vilja lära min ponny spansk skritt:) jag har försökt wtt tag men de lixom går inte...jag har lärt henne...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: Millan_gulligast
·
T
Träning Jag är medryttare på en 7-åring som i sitt "tidigare liv" (tills dess att hon var 4-5 år)blev illa behandlad av sina ägare. De ville att...
Svar
17
· Visningar
1 367
Senast: elodtgg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama