Nu handlar det här absolut inte om just Buke, utan om sociala medier över lag, och där räknar jag faktiskt in sms också. Jag tycker det är extremt, nästan pinsamt, lätt att misstolka varandra i text, särskilt om den ena parten kanske inte är så medveten om hur man egentligen lägger fram saker och ting. Jag har en kompis som exempelvis låter helt skitnödig (ursäkta uttrycket) i skriven text, krånglar in sig i långa, formella förklaringar som dessutom är felstavade och i nio fall av tio låter personen dessutom riktigt, riktigt förbannad. I början, när jag verkligen trodde att personen var arg för något, ringde jag upp istället, och då var det inga problem alls. Det är väl helt klart en sån person som kommer till sin fördel i telefon eller IRL, inte i skrift.
Eller så har vi klassikern, är du sur? bara för att man inte har bifogat en smiley i texten. Jag är inte överdrivet förtjust i smilyesar utanför Buke (de som finns här är mycket roligare), men jag har nästan börjat infoga det till vissa personer bara för att slippa är du sur-frågan.