Konsten att skriva ett inlägg

En till här! Du är alltid så uppfriskande i ditt uttryck, och jag trodde som @Petruska att det var medvetet från din sida, ett no-bullshitstatement.
:love: Dito!

Och attans alltså att jag inte kan säga att det är en medveten strategi. Då hade jag ju verkat jättecool :(

@niphredil Det är svårt att använda svordomar och skriva så rakt på sak utan att framstå som väldigt fjortis. Du lyckas, och framstår som en av de smartaste av oss (er, jag räknar nog inte in mig själv där...) här på Buke! Gillar!

Älskar hur det här slutade i en "vi hyllar @niphredil -tråd!". Också befogat. Jag älskar det korthuggna och råa hos dig i diskussioner! Plus svordomarna såklart! (Vilket jag måste älska pga svär själv jävligt mycket :p)

Men är det vanligt på Buke? Alltså det händer ju, men jag tycker att det är mycket mer vanligt att folk säger att "men buhu, du ska då alltid hacka på mig" när det faktiskt bara handlar om det är två personer med väldigt olika åsikter och det då inte är en märklig slump att de i 9 av 10 trådar är oense.

Jag hamnar mycket mycket ofta i diskussion med användare vars värderingar skiljer sig markant från mina och då är det inte märkligt om jag i väldigt många trådar tycker att det dem skriver är galet.

Det är så vanligt på buke så man blir mörkrädd. Det finns en drös med personer som aldrig kan glömma och gå vidare. Själv har jag en hel rad med personer som hugger mig i ryggen alt ignorerar mig i trådar så fort de får en möjlighet till det. Men jag tror att det är för att vissa tar forumet för allvarligt, som att det är ett liv och inte bara ett forum med olika diskussionstrådar där man ibland håller med varandra och ibland inte. Personligen tycker jag att det är helt okej att en diskussion hettar till både på nätet och irl, men sen måste man släppa det och gå vidare.
Dock har jag fattat att jag inte "gör mig" på nätet. Är väldigt rapp i käften, kan kanske uppfattas som otrevligt. Är likadan i verkligheten men då ser ju alla glimten i mina ögon.

@niphredil Det är svårt att använda svordomar och skriva så rakt på sak utan att framstå som väldigt fjortis. Du lyckas, och framstår som en av de smartaste av oss (er, jag räknar nog inte in mig själv där...) här på Buke! Gillar!

Älskar hur det här slutade i en "vi hyllar @niphredil -tråd!". Också befogat. Jag älskar det korthuggna och råa hos dig i diskussioner! Plus svordomarna såklart! (Vilket jag måste älska pga svär själv jävligt mycket :p)
Haha! Jag blir ju alldeles generad här borta :p. Tack båda två, ni är alldeles för rara! :)

Det är så vanligt på buke så man blir mörkrädd. Det finns en drös med personer som aldrig kan glömma och gå vidare. Själv har jag en hel rad med personer som hugger mig i ryggen alt ignorerar mig i trådar så fort de får en möjlighet till det. Men jag tror att det är för att vissa tar forumet för allvarligt, som att det är ett liv och inte bara ett forum med olika diskussionstrådar där man ibland håller med varandra och ibland inte. Personligen tycker jag att det är helt okej att en diskussion hettar till både på nätet och irl, men sen måste man släppa det och gå vidare.
Dock har jag fattat att jag inte "gör mig" på nätet. Är väldigt rapp i käften, kan kanske uppfattas som otrevligt. Är likadan i verkligheten men då ser ju alla glimten i mina ögon.
Oj, vad tråkigt att du känner så. Det kanske är på nåt av underforumen där jag aldrig är..? Alltså visst har jag sett några göra så men här på S brukar det vara rätt ömsesidigt tycker jag, när det förekommer.

Jag har aldrig heller märkt att det skulle vara så att nån hoppar på någon bara för att man inte gillar personen. Ofta är det väl mera så att man har så väldigt olika värderingar att man alltid är av olika åsikt.

Eller att nån är så otroligt dålig på att formulera sig i skrift att alla missförstår hela tiden.

Nu handlar det här absolut inte om just Buke, utan om sociala medier över lag, och där räknar jag faktiskt in sms också. Jag tycker det är extremt, nästan pinsamt, lätt att misstolka varandra i text, särskilt om den ena parten kanske inte är så medveten om hur man egentligen lägger fram saker och ting. Jag har en kompis som exempelvis låter helt skitnödig (ursäkta uttrycket) i skriven text, krånglar in sig i långa, formella förklaringar som dessutom är felstavade och i nio fall av tio låter personen dessutom riktigt, riktigt förbannad. I början, när jag verkligen trodde att personen var arg för något, ringde jag upp istället, och då var det inga problem alls. Det är väl helt klart en sån person som kommer till sin fördel i telefon eller IRL, inte i skrift.

Eller så har vi klassikern, är du sur? bara för att man inte har bifogat en smiley i texten. Jag är inte överdrivet förtjust i smilyesar utanför Buke (de som finns här är mycket roligare), men jag har nästan börjat infoga det till vissa personer bara för att slippa är du sur-frågan.

Angående det jag skrev om så menade jag inte att det sker här på S. Sen är det ju så att om man inte är utsatt för det så är det kanske så att man inte märker av det?

Angående det jag skrev om så menade jag inte att det sker här på S. Sen är det ju så att om man inte är utsatt för det så är det kanske så att man inte märker av det?

Fast jag har i några fall för höra "vad har jag gjort dig eftersom du är sur på mig i tråd efter tråd" från människor jag inte har en aning om vilka de är. Förmodligen en effekt av en bitsk argumentationsteknik och det faktum att jag och den personen tycker väldigt olika?

(Jag påstår inte på något sätt att det är bra eller min mening att människor ska känna sig nedtryckta, men det är definitivt inget personligt mot någon specifik person.)

Om det verkligen är ett "men du säger ju alltid... " så undrar jag hur vuxna människor orkar bete sig så? Det känns verkligen som gänget i högstadiet.

Jag får nog sålla mig till skaran som i 90% av fallen skriver lite för mycket, och jag har alltid haft enormt svårt att fatta mig kort. Redan när jag gick i fjärde klass fick jag skäll för det en gång då jag "råkat" skriva en uppsats sju sidor istället för de rekommenderade två. Jag förstod inte alls varför läraren var så irriterad!

Det speglar dock väldigt bra hur jag är verbalt också; jag pratar pratar och pratar. Sedan pratar jag lite till. Jag träffade så sent som igår en vän som jag inte känner så väl, och han påpekade att jag ofta säger något, kommenterar det jag just sagt (t.ex. "fast nu sa jag ju det på ett annat sätt, men...") och sedan pratar jag lite mer om det. Jag säger också väldigt många onödiga saker som verkligen inte behöver pekas ut/nämnas/efterfrågas/whatever.

Ja, jag lider nog av både verbal och skriftlig diarré tror jag, och fick man betala ett öre för varje ord man använder hade jag varit världens fattigaste människa. Ibland skäms jag lite för det och tvingar mig själv att korta ner, men oftast orkar jag inte bry mig faktiskt. Hej jag heter Mineur och jag är ordmissbrukare, typ.

Fast jag har i några fall för höra "vad har jag gjort dig eftersom du är sur på mig i tråd efter tråd" från människor jag inte har en aning om vilka de är.
Ha! Det där har hänt mig med. Var rätt så nyligen som en användare skrev "Vad har du för problem med mig egentligen? Du är på mig i varenda tråd" och jag bara Öh que? Hade aldrig någonsin ens reflekterat över personen tidigare. Ville heller inte skriva "Du får ursäkta men jag känner inte ens igen ditt nick" för det kändes som att det skulle framstå som drygt.

Förmodligen har vi väldigt olika åsikter och i att vi då i många trådar inte håller med varandra och så förutsätter hen då att jag har problem med denne som person och inte med åsikterna, fastän det är tvärtom.

Ja, det tänker jag oerhört ofta på.
Speciellt i arbetet. Jag tycker mail är oerhört praktiskt och är nog mer av en mailare än genomsnittspersonen i organisationen (som består av många som är omkring 60). Det är praktiskt när man ska t ex ge samma information till flera personer, synka möten, när någon inte finns på plats/svarar i telefon mm.

MEN; det är viktigt för mig att viss information aldrig tas via mail. T ex kritik eller svar på komplicerade frågor.

Vid några tillfällen har kritik framförts till mig via mail. I och för sig har kritiken varit tydlig (alltså ingen risk för missförstånd), men jag tycker nog faktiskt att det känns lite fegt.... om man har något att framföra som faktiskt är ganska negativt så kan man ringa alternativt komma förbi.

På forum har jag större svårigheter med missförstånd; jag tycker ibland att jag blir väldigt missförstådd och ibland är det väldigt svårt att förstå vissa skribenter; även om man ber om klargörande/förklaringar.

Liknande trådar

D
Distans Att Distanslistan är nedlagt har naturligtvis inte undgått någon. Detta faktum är naturligtvis oerhört trist och tråkigt för alla...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 473
Senast: limona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar