Så kan det ju inte vara för då är det ju inte jämställtom det helt enkelt är så enkelt att vi bara är olika ..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så kan det ju inte vara för då är det ju inte jämställtom det helt enkelt är så enkelt att vi bara är olika ..
Klart det är kritik. Du talar ju om hur en viss person görJag skulle säga att koncist snarare är motsatsen till hur du skriver. Du sätter sällan punkt utan gödslar med ... - alltså tre punkter. Och det signalerar oavslutade tankegångar, osäkerhet eller vaghet, vilket är allt annat än koncist.
Obs - detta är inte sagt som kritik, man måste inte vara koncis.
Har du någonsin funderat på att lägga huvudet på sned och le varje gång du yppar en åsikt? Sånt kan göra under för helhetsintrycket, vet du!
Förlåt! Lovar att genustrotsa mer på andra sätt som kompensation!(Blir nästan lite besviken över att det inte var medvetet. )
Kort och koncist är en skön konst.skönt när jag slipper plöja igenom en massa text som bara är en massa ord staplade på varandra utan att man sagt så mycket egentligen.
Kort och koncist är en skön konst.
Och dessutom kan man både förhandsgranska och redigeraJag föredrar det skriva ordet! Förstår inte alls detta problematiserande av skriftlig kommunikation. Det är den enklaste och rakaste kommunikationsformen många gånger tycker jag.
Tycker själv att jag uttrycker mig allra bäst i skrift. Text känns som mitt naturliga element. Jag uttrycker mig tydligare och mindre återhållsamt och tänker lättare. Och det som är "sagt" finns kvar, man kan gå tillbaka och "höra" det igen istället för att lita på sitt minne.
Detta då i jämförelse med min verbala kommunikation.
@niphredil jag gillar väldigt mycket hur du uttrycker dig! Inklusive svordomarna.
Håller med. Jag tycker att många tar för lätt på text. "Det är bara text" typ. Som om bluddret som forsar ur käften skulle vara mer värt? Jag tror att det har att göra med att bluddret försvinner iväg i drygt 300 m/s och då är det lätt att bluddra vidare, medan texten ju står där den står och är svårare att snacka bort.Ja, jag håller med dig om det. Ibland kan man ju till och med avslöja sig inför sig själv, genom att reflektera över vilka ord man spontant använde för att beskriva något.
Ja men lite jäkla eftertanke har ingen dött av!Och dessutom kan man både förhandsgranska och redigera
Håller med, jag är likadan. Kanske främst för att jag är en tänkare, 150 tankar i huvudet på samma gång och det är väldigt mycket lättare att reda ut allt om jag ska få ned det i skrift än om jag ska försöka få fram det i ord på ett vettigt sätt under "tidspress" (det funkar ju liksom inte att stå och tänka i 10 minuter innan man talar).Jag föredrar det skriva ordet! Förstår inte alls detta problematiserande av skriftlig kommunikation. Det är den enklaste och rakaste kommunikationsformen många gånger tycker jag.
Tycker själv att jag uttrycker mig allra bäst i skrift. Text känns som mitt naturliga element. Jag uttrycker mig tydligare och mindre återhållsamt och tänker lättare. Och det som är "sagt" finns kvar, man kan gå tillbaka och "höra" det igen istället för att lita på sitt minne.
Detta då i jämförelse med min verbala kommunikation.
Ja men lite jäkla eftertanke har ingen dött av!
Jag älskar att gödsla med tre punkter, det representerar exakt hur jag tänker, och pratar i verkligheten med för den delen. Jag ogillar absoluta sanningar, så för mig består dom tre punkterna ofta i ett outtalat "eller? jag kan tänka mig att ändra åsikt om du kan argumentera för din sak". Det kan också representera att det finns en fortsättning men jag tänker inte skriva ut den, antingen för att det känns olämpligt/ohyfsat att bli så specifik, eller för att det finns en fortsättning men den är för vagt formulerad i mitt eget huvud, så det är ingen vits att sätta den på pränt...
@niphredil jag gillar väldigt mycket hur du uttrycker dig! Inklusive svordomarna.
Men fan vad ni är fina! Tack så jättemycket bägge två! Tillsammans med några till är ni mina bukegudar så det värmer verkligen .Jag gillar också hur hon uttrycker sig! Niphredil är orädd, jag uppskattar det. Blyga violer gör mig mest nervös.
Håller verkligen med!@Trani Det slår mig att du oftast är lätt att förstå även när du skriver om sånt som är komplicerat. Förmodligen ett tecken på att du är noggrann med ditt budskap när du skriver.