.
Jag använder faktiskt också tre punkter lite mer på nätet än jag skulle göra någon annanstans. Ungefär så som du - jag vill markera att jag inte tycker att det jag just skrev är en absolut sanning. Intrycket blir lite mjukare.
Däremot tycker jag det är galet jobbigt med folk som använder tre punkter efter VARJE mening, det låter bara som löst tankebludder utan slut.
Jag älskar att gödsla med tre punkter, det representerar exakt hur jag tänker, och pratar i verkligheten med för den delen. Jag ogillar absoluta sanningar, så för mig består dom tre punkterna ofta i ett outtalat "eller? jag kan tänka mig att ändra åsikt om du kan argumentera för din sak". Det kan också representera att det finns en fortsättning men jag tänker inte skriva ut den, antingen för att det känns olämpligt/ohyfsat att bli så specifik, eller för att det finns en fortsättning men den är för vagt formulerad i mitt eget huvud, så det är ingen vits att sätta den på pränt...
Jag använder faktiskt också tre punkter lite mer på nätet än jag skulle göra någon annanstans. Ungefär så som du - jag vill markera att jag inte tycker att det jag just skrev är en absolut sanning. Intrycket blir lite mjukare.
Däremot tycker jag det är galet jobbigt med folk som använder tre punkter efter VARJE mening, det låter bara som löst tankebludder utan slut.