Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh gud nej, inte jag heller. Mardrömmen är när det seglar upp nån gammal jävla tråd från ett par år tillbaka och jag till min fasa ser att jag skrivit i den. Riktigt huggig var jag när jag var yngreJag gillar inte att läsa om gamla inlägg, det gör mig pinsamt medveten om hur jag förmodligen alltid låter.
Håller med, jag med, om allt! Framför allt tycker jag att ni alla är väldigt bra på att förklara saker så man förstår och/eller ser det på ett annat sätt, har många gånger känt glödlampan ovanför huvudet när jag läst inlägg av er.Men fan vad ni är fina! Tack så jättemycket bägge två! Tillsammans med några till är ni mina bukegudar så det värmer verkligen .
Håller verkligen med!
Vi skulle nog fungera väldigt bra i ett verbalt samtal. Det skulle antagligen bli långt och utdraget, men vi skulle nog få det vi ville ha sagt båda två, förr eller senare.Tack @mandalaki! Den komplimangen gjorde mig glad! Du skulle höra mig när jag pratar, då kan jag inte sålla bort allt "ööööh, asså men det var en sån öööh [försöker koppla upp hjärnan på internet så att jag kan googla] kommer inte ihåg men det var någon som sa något öööh..."
Åh gud nej, inte jag heller. Mardrömmen är när det seglar upp nån gammal jävla tråd från ett par år tillbaka och jag till min fasa ser att jag skrivit i den. Riktigt huggig var jag när jag var yngre
Haha men vafan, du får inte skriva sånt där, jag sitter ju och rodnar nu!Jag minns faktiskt en gång (flera år sedan) när du missförstod mig och svarade rejält huggigt. Jag svarade att jag blev ledsen när du skrev så till mig (det blev jag egentligen inte, utan jag blev mest irriterad över att jag kunde missförstås så grovt). Jag vill minnas att du blev lite småförtvivlad och jag fick sedan dåligt samvete över det. Senare (alltså långt senare) så svarade du mig så snällt om tullen på Arlanda och då fick jag ännu mer dåligt samvete.
Uttömmande bludder!Vi skulle nog fungera väldigt bra i ett verbalt samtal. Det skulle antagligen bli långt och utdraget, men vi skulle nog få det vi ville ha sagt båda två, förr eller senare.
@niphredil jag gillar väldigt mycket hur du uttrycker dig! Inklusive svordomarna.
@Trani Det slår mig att du oftast är lätt att förstå även när du skriver om sånt som är komplicerat. Förmodligen ett tecken på att du är noggrann med ditt budskap när du skriver.
Jag håller med. Även att man kan vara extremt oeniga i en tråd om en fråga, men helt eniga i en annan. Sånt gillar jag, för det är ju så det är, jämt. Man är sällan enig om allt och man måste kunna diskutera sina olika åsikter utan att göra det personligt.Även om folk har olika sätt att uttrycka sig på här är jag ändå glad över att det ytterst sällan uppstår diskussioner där någon kliver in med en bredbladigt retoriksvärd med tvåhandsfattning och tar varje chans att sabla ner sin motståndare.
Jag gillar diskussioner som är meningsutbyten men jag har upptäckt att på vissa andra forum diskuterar folk som om de behövde vinna ett krig.
Haha men vafan, du får inte skriva sånt där, jag sitter ju och rodnar nu!
Minns faktiskt att jag skrivit huggigt till dig en gång men minns inte riktigt varför. Men småförtvivlad var jag nog, avskyr när jag missförstår eller gör någon ledsen. Och vad dumt att du hade dåligt samvete, hade jag vetat det då hade jag fått ännu mer dåligt samvete.
Jag håller med. Även att man kan vara extremt oeniga i en tråd om en fråga, men helt eniga i en annan. Sånt gillar jag, för det är ju så det är, jämt. Man är sällan enig om allt och man måste kunna diskutera sina olika åsikter utan att göra det personligt.
Men är det vanligt på Buke? Alltså det händer ju, men jag tycker att det är mycket mer vanligt att folk säger att "men buhu, du ska då alltid hacka på mig" när det faktiskt bara handlar om det är två personer med väldigt olika åsikter och det då inte är en märklig slump att de i 9 av 10 trådar är oense.Finns nog inget som är så trist som när folk nästan letar fel hos varandra i övriga trådar där de kanske egentligen håller med varandra - bara för att de i en annan tråd varit oeniga och därför börjat hysa agg för varandra.
Men är det vanligt på Buke? Alltså det händer ju, men jag tycker att det är mycket mer vanligt att folk säger att "men buhu, du ska då alltid hacka på mig" när det faktiskt bara handlar om det är två personer med väldigt olika åsikter och det då inte är en märklig slump att de i 9 av 10 trådar är oense.
Jag hamnar mycket mycket ofta i diskussion med användare vars värderingar skiljer sig markant från mina och då är det inte märkligt om jag i väldigt många trådar tycker att det dem skriver är galet.
Det tycker inte jag att det är i alla fall, vilket jag syftade på i mitt inlägg, och vad jag förstod av Lingren var att hon höll med i det? Jag tycker inte det är vanligt på Buke, men det förekommer en hel del på andra forum.Men är det vanligt på Buke? Alltså det händer ju, men jag tycker att det är mycket mer vanligt att folk säger att "men buhu, du ska då alltid hacka på mig" när det faktiskt bara handlar om det är två personer med väldigt olika åsikter och det då inte är en märklig slump att de i 9 av 10 trådar är oense.
Jag hamnar mycket mycket ofta i diskussion med användare vars värderingar skiljer sig markant från mina och då är det inte märkligt om jag i väldigt många trådar tycker att det dem skriver är galet.
Ah, det var jag som läste illa. Sorry!Inte jättevanligt men det förekommer ju, jag tänkte dock inte på buke generellt utan forum överlag. För TS inlägg var väl riktat till hur man skriver till andra på alla sorters sociala medier och inte enbart på buke?