Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är fortfarande ingen vare sig i tråden eller på förskolan, enligt vad som kan utläsas i artikeln, som vill ersätta han och hon med hen. Hen ska vara ett kompletterande pronomen i de fall då kön är ovidkommande eller okänt (som i uvas exempel om snickaren). Ingen tycker att förskolepersonalen ska prata om Lisa som hen. Lisa kommer att pratas om som hon. Däremot kan sockerbagaren vara en hen, eftersom det inte spelar någon roll för sången om sockerbagaren är en hon eller en han.bara för att jag inte tycker att idén att ersätta pronomen som "hon" och "han" med "hen" känns tilltalande, och att jag inte tror på att den bästa vägen till ett jämställt samhälle (vilket jag såklart önskar) är att skrota precis alla könsattribut (hellre det ordet än könsroller - för könsroller tycker jag mest är bullshit - självklart är män lika bra förskollärare som kvinnor, och kvinnor lika bra snickare som män).