Komplikationer under förlossning pga ridning

Sv: Komplikationer under förlossning pga ridning

Jag tror inte det är besvärligare att föda barn om du är ryttare, friidrottare eller soffpotatis.
Fördelen med att vara tränad är att du orkar med mer, träning rekommenderas ju! Men eftersom du har bättre och starkare muskler än soffpotatisen så är det viktigt att du lär dig slappna av i bäckenbottenmusklaturen.

Jag red till vecka 32 i min första graviditet och hade en enkel och normal förlossning. Nu är jag i vecka 19 och ska tävla på lördag :)

Så länge det känns ok att rida så tror i alla fall inte jag att det är någon fara. Man kanske inte ska börja rida under sin graviditet om man aldrig gjort det förr..
Däremot efteråt var jag lite extra försiktig och väntade 3 månader innan jag började rida igen. Känner en del ryttare som suttit upp för tidigt och fått problem med fogarna efteråt. Det är ju ingen liten sak man klämmer ut :p

Spelar det ngn roll om man föder naturligt eller väljer kejsarsnitt? vad påverkar vad?

När jag väntade mitt första barn red jag ända fram, jag hade sådan foglossning att jag resonerade som så att pållan har fyra ben och hon kan hjälpa mig när jag inte själv kunde ta mig någon stans och vi var ute på härliga skogsturer tills dagen innan min dotter föddes, sen höll jag upp en månad sen var det igång som vanligt.

Nu väntar jag barn nr 2 och har gått halva tiden och har slutar rida redan nu, men nu är inte denna graviditet samma som den förra, då jag spyr i tid och otid några gånger har jag inte hunnit av så jag har lyckats att spy ner pållan mindre mysigt om man säger så och sen är det andra aspeter som spelar in denna gång, så nu körs bara pållan och hon trivs lika bra med det, samt att min 6åriga dotter rider några dagar i veckan.

Jag tror inte alls hur man rider eller inte påverkar förlossningen varken positivt eller negativt. Mår man bra av att rida tycker jag man skall göra det.:)

Vid ett planerat kejsarsnitt så är ju själva förlossningen inte så "jobbig" men däremot tar läkningen efteråt längre tid för ett snitt än en normal vaginal förlossning.

Menar du att du öppnade dig tio cm och krystade ut bebisen på fyra minuter??? Aj!

Med barn nummer två märkte jag knappt av att jag öppnade mig. hade som ytterst svag mens värk och var öppen när jag kom in till bb så de kunde sticka hål på vattnet och efter några minuter var han ute. barn nummer ett åkte jag in till bb när jag började få svaga värkar, resan in på 30 minuter ökade dom o när vi kom fram var det bara att krysta en gång. Men ja aj är det väl alltid när man föder barn?

Liknande trådar

S
Övr. Barn Jag är gravid och överlycklig, det hela är planerat och efterlängtat :love: Väl gravid så har jag mått illa, varit extremt trött och...
2
Svar
24
· Visningar
4 145
Senast: Mirre
·
Hästmänniskan I höstas slutade min underbara medryttare Domme. Hon skulle äntligen få köpa en egen häst=) Jag var precis lika glad som hon var och vi...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 564
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar