MaRomer
Trådstartare
Sv: Hur ska jag göra? "Medryttare eller fodervärd"
Missat inlägget att jag hittat en fodervärd?
Nej han kan ej köras då han har alla nerver på utsidan. Han är inkörd men med risk för mitt egna liv så kommer jag INTE köra honom på mååånga år=).
Sen är det som så här. Denna häst behöver jobba. Det räcker inte med skogsturer 3-5 dgr veckan. Det är vad han får nu och han vantrivs och har så mycket energi att han håller på å krypa ur sitt egna skinn.
Läst genom hela tråden massor med svar men inga toppenlösningar ,det är svårt med medryttare . körning är det bortglömt ? Det är ett utmärkt sätt att hålla verksamheten i topptrim och fullt möjligt att använda om kroppen inte kan rida.En tvåpers rockard och en vettig sele behöver inte kosta skjortan.Det är väldigt trevligt att kunna bjuda på en bekant på en trevlig körtur.
Missat inlägget att jag hittat en fodervärd?
Nej han kan ej köras då han har alla nerver på utsidan. Han är inkörd men med risk för mitt egna liv så kommer jag INTE köra honom på mååånga år=).
Sen är det som så här. Denna häst behöver jobba. Det räcker inte med skogsturer 3-5 dgr veckan. Det är vad han får nu och han vantrivs och har så mycket energi att han håller på å krypa ur sitt egna skinn.