Hon är
hon är en väldigt bra vän annars. En av mina närmaste. Hon är snäll och generös. Bjuder ofta på mat och vin tex.
Så hon är absolut inte ego i övrigt.
Är just detta med att hämta och lämna. Sen jag tog körkort för 8 år sen har hon alltid tagit för givet att jag ska hämta henne.
Alltid alltid..börjar bli tokig på detta :-D
Känner som jag sagt innan även igen detta beteende hos många som inte har körkort. Jag bor på landet och många vänner i stan och självklart åker jag in och träffar dom och kan även hämta upp dom.
Denna kompis jag ska göra resan med bodde jag i samma stad som förut och då hämtade jag alltid henne även om hon bodde på andra sidan stan.
Hon tog sig aldrig till centrum själv.
Jag tänker att just det här tillfället kanske inte är det bästa att dra alltihopa (om du verkligen vill åka på resan) utan säga att du inte orkar köra så mycket extra som det blir (man blir snabbt farlig som bilförare om man är trött) men att du gärna betalar för tåget. Då har vännen ett val och passar det inte så är det så.
Senare hade jag absolut haft ett ordentligt snack om att det inte funkar att du ska hämta upp jämt, vare sig kostnads- eller tidsmässigt.
Sedan fattar jag inte hur vännen resonerar, jag tog mitt körkort sent men aldrig att jag förväntade mig att någon annan skulle köra och när jag fick skjuts betalade jag givetvis.