framtidens93
Trådstartare
NuFör mig handlar det om hur mycket kompisen har att släpa på, hur ofta på dygnet pendeln går då vi ska ses och hur trafiken ser ut.
Jag kör gärna kompisar om det inte för stora omvägar, men jag kan hålla med om att sex mil enkel resa är väldigt mycket. Tror att min gräns går runt två mil.
Vi bor där det går pendeltåg var tionde minut iafOch jag sitter och tänker "24 mil är ju inte så mycket..?"Men jag tror det beror på var man bor, var och hur man brukar åka och sådär.
Hade JAG haft en vän som bodde 6 mil bort, och jag skulle bjuda denne på en resa åt motsatt håll, så hade jag inte tyckt det var helt otänkbart att jag hämtade upp min vän. Beroende på vad för typ av resa det var, hur länge, hur mycket packning etc. Men då utgår ju jag från mig och hur det ser ut med kollektivtrafik etc. runt omkring där jag bor, och vilka sträckor jag "brukar" åka.
Skulle jag bo vid en större stad med större utbud av allt, inklusive kollektivtrafik, hade jag antagligen inte heller tänkt tanken på att hämta vännen. Då hade jag istället sakligt förklarat att det blir 24 mil extra, det tar lång tid och jag kommer bli väldigt trött av att köra den biten. Jag bjuder gärna vännen på resan men skulle uppskatta otroligt mycket om hen kunde ta pendeln så jag inte behöver köra den extra biten som både är jobbig för mig och kostar en del.