• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pampelutten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 817
P

Pampelutten

Har en lyckligtvis pigg och välmående:bump: hingstunge som snart är fyra veckor. Men nu har jag råkat ut för samma problem som förra gången vi fick ett föl, jag har problem att hitta en eller flera jämnåriga kompisar till honom. Den här herren är dessutom pigg och glad av sig, har redan börjat hoppa på mamma och gå på egna utflykter så jag tror att alla involverade skulle må bra av att han och hans mamma hade andra att gå med. Vet någon om det finns någonstans att vända sig? Förra gången ringde vi till avelsförbundets lokalavdelning men de var inte till mycket hjälp.

Sv: Kompisar?

Finns det ingen som föder upp hästar i närheten? Eller prova sätt upp en "kontaktannons" i affären :). Det kan ju vara att fler har samma funderingar..
U

Har precis samma problem!
Bestämde mig redan då jag betäckte stoet förra året för att jag inte ville ha ett ensamt föl!
Så jag och en vän som sökte sto bestämde oss för att köpa sto med föl vid sidan i vår, sagt och gjort åkte ner till spanien och hittade ett sto med ett litet hingstföl vid sidan, frid och fröjd tills sto och föl kom hit , då ångrade sig vännen och ville behålla fölet själv.

så inte fick jag någon fölkompis till mitt hingstföl som nu är 2 veckor och lever rövare! Funderar också på om jag kan få tag i en kompis , vill inte gärna lämna bort mitt föl som dessutom har ett inlånat ammasto som mamma!

Kolla runt bland ponnystuterierna, de brukar kunna låna ut ett sto med föl. Stuterier i din närhet kan du hitta genom närmaste ponnyavelsförening (listan hittar du på spaf.info)

Hör dig för i stall i närheten.
Det finns säkerligen nåt sätt att lösa det hela på!

Lycka till!

Pm:a Corax här på buke och fråga om hon har möjlighet och om du kan tänka dig att köra i väg ditt sto.

Kan du inte fråga på den seminstation ni använde om de möjligen har något sto med föl så ditt sto kan gå där.

PS, min laptop har havererat, så därför harj ag tyvärr inte kunnat ladda ner din film i föltråden.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
462
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
5 919
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 053
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 410
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka