H
harryboy123
Fler och fler travtränare har uttalat sig att man "inte hinner med" den dagliga verksamheten och hästträningen då ägare och andra intressenter löpande hör av sig och vill ha olika typer av information från tränaren gällande sin/sina häst/ar.
Jag har själv erfarenhet via vänner som är hästägare och de säger sig få den bästa informationen i någon av branschtidningarna. De upplever att det är ganska svårt att få tag på tränaren, och sedan få relevant information som de eftersöker (Allt från dagsform till hästens träningsschema och foder)
Jag tror inte detta är unikt för ett fåtal ägare, eller tränare heller för den delen, utan att problemet förekommer i olika omfattning hos både stora och mindre intressenter inom travsporten.
Är det fler än jag som har egna erfarenheter och synpunkter på hur ni skulle vilja se en fungerande kommunikation mellan er som ägare och tränaren, eller för den delen, tränare som skulle vilja ge mer information, men inte har tiden?
Jag personligen skulle gärna se att exempelvis skötaren får informera mer om dagsform daglig drift, via en kommunikationskanal som inte var via mobiltelefon eller mail, MEN som samtidigt inte får vara krävande att hantera för skötaren.
Det ska bli intressant att följa era synpunkter angående detta.
Hälsningar
Rickard
Jag har själv erfarenhet via vänner som är hästägare och de säger sig få den bästa informationen i någon av branschtidningarna. De upplever att det är ganska svårt att få tag på tränaren, och sedan få relevant information som de eftersöker (Allt från dagsform till hästens träningsschema och foder)
Jag tror inte detta är unikt för ett fåtal ägare, eller tränare heller för den delen, utan att problemet förekommer i olika omfattning hos både stora och mindre intressenter inom travsporten.
Är det fler än jag som har egna erfarenheter och synpunkter på hur ni skulle vilja se en fungerande kommunikation mellan er som ägare och tränaren, eller för den delen, tränare som skulle vilja ge mer information, men inte har tiden?
Jag personligen skulle gärna se att exempelvis skötaren får informera mer om dagsform daglig drift, via en kommunikationskanal som inte var via mobiltelefon eller mail, MEN som samtidigt inte får vara krävande att hantera för skötaren.
Det ska bli intressant att följa era synpunkter angående detta.
Hälsningar
Rickard