Jag har min val på ett stort stall där stallhyran går mot 4000:- i månaden. Nu kanske jag ska köpa en till häst (ett sto) och vill därför flytta båda till ett mindre stall som är mkt billigare och där jag har mkt kompisar. Problemet är att min val tkr det är väldigt jobbigt att gå från sina kompisar, (går själv i hagen) samt blir mkt hingstig mot brunstiga ston. Varenda sommar har jag fått tagit hem honom efter ca 2 veckor då han inte går att hantera. För 2 år sen stod han i det stall jag vill flytta till på bete, där stod ett brunstigt sto i hagen brevid(som har flyttat därifrån), min val blev helt galen, sprängde hagen alt, vandrade längst tråden hela tiden. På det stall han står nu, står 72 privat hästar och där visar han aldrig nånting. Han kan stå inne själv, står brevid massa ston osv. Hur hade ni gjort? hade ni vågat testa igen? stona är ju som mest brunstig på sommaren. Tror ni att han kommer ge sig tillslut? inse att det inte är ngn ide att vandra och vara upprörd? Har ngn annan varit med om detta? snälla skriv och ge mig tips och råd...