Kommentarer av bild

Sv: Kommentarer av bild

Riktigt snygg häst!
Tycker du ser ut att ha god balans över hindret, men att du "vobblar" till lite efter..
Kanske att du tänker på att korta upp h*n, eller svänga elr nåt så att du glömmer bort att hålla god balans och rytm genom hela hoppet;) (hrmm...kan en annan viss person också glömma:angel: )
Träna på att hoppa ett litet enstaka hinder ,och koncentrera dig enbart på din balans..
Gärna att någon kan longera dig och hästen så du kanske kan hoppa utan att hålla tyglarna elr nåt sånt:idea:

hopp_o_galopp skrev:
Det går säkert bra! Hästarna brukar ju ha lättare för oxrar än rättuppstående, det är bara vi människor som tycker att oxrar är läskiga! ;)

LYCKA TILL! :bump:

Jo det är klart det.:crazy: Hihi. tävlar du nått?

SirWillgott skrev:
Riktigt snygg häst!
Tycker du ser ut att ha god balans över hindret, men att du "vobblar" till lite efter..
Kanske att du tänker på att korta upp h*n, eller svänga elr nåt så att du glömmer bort att hålla god balans och rytm genom hela hoppet;) (hrmm...kan en annan viss person också glömma:angel: )
Träna på att hoppa ett litet enstaka hinder ,och koncentrera dig enbart på din balans..
Gärna att någon kan longera dig och hästen så du kanske kan hoppa utan att hålla tyglarna elr nåt sånt:idea:

Tack så mkt, hon är verkligen en underbar häst. Hon är faktiskt korsning varm/halvblod. men jag tycker inte att hon ser ut att vara nått varmblod i. Ja det känns ibland som om jag blir lite "hängande" i luften. Min tränare har sagt till mig att bara följa hästens rörelser för jag tror ofta att hästen hoppas högre än vad den gör. Det resulterar i att jag kommer för mkt framåt och tappar rytmen helt o hållet. :(

Ja, tävlade med ponny för x antal år sen, blev sen ett litet uppehåll för jag hade ingen stor häst att tävla, skulle komma igång sen på mitt halvblod men hon såldes som avelssto efter typ tre tävlingar, köpte ett fullblod från galoppen förra året och vi har hittills startat 4 centimeterhoppningar och en lokal. Ska ut på lokaltävling nr 2 nu i juli.

Håll tummarna för mig! :)

Klart jag håller tummarna för dig! :):)

hopp_o_galopp skrev:
Det går säkert bra! Hästarna brukar ju ha lättare för oxrar än rättuppstående, det är bara vi människor som tycker att oxrar är läskiga! ;)

LYCKA TILL! :bump:

Jag tycker att rättuppstående är skitläskiga! :eek: då ser man ju liksom lättare hur fasansfullt högt det är :p

*tihi* Ja, alla är man olika.
När jag väl sitter på hästryggen måste jag säga att jag blir mer spänd inför de rättuppstående just därför att jag VET att vi har svårare för dem! På oxrarna driver jag bara på :p

Tycker det ser jättebra ut!

Men om du följer med liiiite mer med händerna (mot hästens mun) så kommer den nog få ännu bättre språng :)

apocalypsze skrev:
Jag tycker att rättuppstående är skitläskiga! :eek: då ser man ju liksom lättare hur fasansfullt högt det är :p

Konstigt nog tycker jag det är tvärtom! Kanske för jag vet att hon inte river. Vi har bara rivit en enda gång under de tre och ett halvt år jag ridit henne. Och det var att hon blev slarvlig för det var så lågt. (ca 50 cm). Antagligen hoppar hon (vilken hon gör på alla hinder upp till ca 115), annars stannar hon om hon anser att det blir för svårt. (vilket hon bara gör om det är för högt). Det var så svårt i början att hoppa henne för jag kände inte hur hon kom mot hindret. Men nu när jag hoppar en annan häst som men verkligen känner galoppen på och hur han kommer mot hindret gör jag det inte längre!:o Men det beror väl på att jag inte hoppar så mkt andra hästar. :crazy: fast det blir annat till hösten. :D Plönninge! :D

Vita_N_6520 skrev:
Tycker det ser jättebra ut!

Men om du följer med liiiite mer med händerna (mot hästens mun) så kommer den nog få ännu bättre språng :)

Ok, det låter vettigt. Men det blir ofta att hon verkligen sträcker fram hur mkt som helst och det kan ibland bli lite svårt att räcka till. :crazy:

WelcomeToHeaven skrev:
Ok, det låter vettigt. Men det blir ofta att hon verkligen sträcker fram hur mkt som helst och det kan ibland bli lite svårt att räcka till. :crazy:

Jo det kan jag förstå :D
Har själv aldrig hoppat en sån häst (inte som jag minns iaf)

Tänk p åatt det är så de bästa hästarna hoppar ;)

Vita_N_6520 skrev:
Jo det kan jag förstå :D
Har själv aldrig hoppat en sån häst (inte som jag minns iaf)

Tänk p åatt det är så de bästa hästarna hoppar ;)

Tihi det kanske stämmer ;) Hehe. Tävla på tisdag ska jag göra. Nervös! :crazy:

tävlade nu i tisdags. Gick kanon! Felfri i både 90 och 100 :):D Sen hur det såg ut är en annan sak :P Fast det ger ju erfarenhet o rutin! Hihi

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska söka utb via antagning.se och måste ladda upp betyg. Men har de bara i pappersformat och ingen scanner. Fota med mob går ju men...
Svar
3
· Visningar
342
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 004
Senast: Stergo
·
Bukefalos I den nya versionen av forumet som jag hoppas kunna uppdatera till snart finns det möjlighet att konvertera bilder till webp-formatet...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: Snubbelfot
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 906
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar