Kommentarer/agerande

Eurydome

Trådstartare
Vad heter det när en person säger eller gör saker som är precis på rätt sida gränsen i syfte att det ska bli svårt för den utsatte att säga ifrån, men som ändå tydligt är ägnade att väcka obehag eller ge sexuell uppmärksamhet som man vet inte är önskad?

sexuella trakasserier?

Jag tänker på beteende och kommentarer som alltså inte är brottsliga men som ändå ger obehag. Som är lätta att avfärda med att det bara var ett skämt eller att personen är överkänslig. Jag är ute efter en eventuell psykologisk term för själva beteendet.

Vad heter det när en person säger eller gör saker som är precis på rätt sida gränsen i syfte att det ska bli svårt för den utsatte att säga ifrån, men som ändå tydligt är ägnade att väcka obehag eller ge sexuell uppmärksamhet som man vet inte är önskad?
Skulle nog säga att det är åt härskarteknikhållet det där.

Otrevlig
Mobbare
Skitstövel
Rövhatt
As
Osv

Haha! Absolut, men jag är ute efter just det där att balansera på gränsen på ett väldigt utstuderat sätt. Jag har för mig att det heter något särskilt.

Jag har sett det nämnas i sammanhang där det gäller oönskad sexuell/romantisk uppmärksamhet. Även här på buke tror jag.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 464
Senast: Amha
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 991
Senast: skiesabove
·
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 383
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 111
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar