Komma tbax efter långt uppehåll?

T

Tozan_81

Hej på er!

Jag är en ny tjej här på forumet som skulle vilja ha lite respons från andra hästintresserade och kunniga :)

Jag började med hästar och ridning som sjuåring, sedan var stallet och hästar mitt liv tills jag var ungefär 15 år. Då slutade jag mestadels för att min familj flyttade, men även för att jag fick andra intressen :P

Dock så slutade jag aldrig riktigt tänka på "hästeriet" och har försökt återuppta det två gånger. Första gången separerade jag och mina barns pappa samtidigt som jag blev arbetslös varvid varken ekonomi eller barnpassning fungerade :( Nästa gång var istället ridskolans ekonomi dålig ( den som jag alltid varit på) och den lades ned efter några lektioner för min del.

Jag så otroligt sugen på att börja igen nu när jag fått struktur på mitt liv igen!
Red förr två dagar i veckan på ridskolan. Red och skötte hästar åt två familjer, åkte på ridläger samt hyrde häst i perioder.

Tar det lång tid att komma tillbaka?
Vi planerar att köpa hus med tillhörande stall i sommar, skulle ju så gärna vilja ha egen häst så småningom.

Mvh Tozan

Sv: Komma tbax efter långt uppehåll?

Om jag var du skulle jag lägga lite exra krut på några privatlektioner för att bara känna sig trygg i sin sits och allt sånt igen, sen är det bara att börja köra :) rida vanliga grupplektoner tills du känner att du har råd och tid att skaffa egen häst, tänk bara på att man bör rida för en tränare även när man har egen häst för att utvecklas och inte fastna. Det tar inte lång tid att komma tillbaka ja har själv haft många uppehåll från just ridningen för ja gillar markarbete mycket. Men några privatlektioner med sits träning så man har en bra grund att stå på sen är det bara att köra :) och sist jag gjorde en sån lite privat lektions period kände jag mig till och med bättre än dom jag red med i gruppen trots att jag inte ridit på ett år innan, för jag hade fått en sån bra grund, privatlektioner ger jättemycket om man får rätt hjälp.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 470
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 285
Senast: krambanan
·
Hästmänniskan Detta är väl ett så kallat "ilandsproblem" och många kommer noga tycka jag är lite löjlig nu.... För ett tag sen när jag, min syster...
2
Svar
30
· Visningar
4 418
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Hej, börjar med standarden att detta antagligen kommer bli ett långt inlägg och att jag är anonym av en anledning och om du vet vem jag...
Svar
17
· Visningar
2 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka