komma med i lopp

Lena

Trådstartare
Nån som kan förklara för mig vad som tas hänsyn till när hästarna läggs in på anmälningslistorna, vilka som kommer med som ordinarie respektive på reservplats? Jag trodde att det var själva startpoängen det berodde på när det inte står nåt särskilt förbehåll i prop. men antar det är något mer också?

Frågan uppkom när min häst såväl som 3-4 ytterligare (med mer poäng än min) stod som reserver då det fanns 2hästar upptagna som ordinarie startande som hade betydligt mindre poäng.

Sv: komma med i lopp

Om det finns hästar som har 0-5 gjorda starter så går dom väl in före en som har gjort fler starter oavsett poäng.
Rätta mej om jag har fel ;)

Om det finns hästar som har 0-5 gjorda starter så går dom väl in före en som har gjort fler starter oavsett poäng.
Rätta mej om jag har fel ;)
...eller om hästen har en så kallad "halvrad", så går de övriga hästarna före.

KL

Hade koll på det med 5 första starterna, i detta fall var det inte det som var anledningen då alla hade startat mer. Däremot kan det bero på halvrader, iallafall för min häst. Trodde bara helrader gick före om det uttryckligen stod i proppen då jag sett det inskrivet nångång att hästar med helrad har företräde, men det var ju bra att veta att det påverkar ändå :) Alltid lär man sig något nytt :)

KL

Hade koll på det med 5 första starterna, i detta fall var det inte det som var anledningen då alla hade startat mer. Däremot kan det bero på halvrader, iallafall för min häst. Trodde bara helrader gick före om det uttryckligen stod i proppen då jag sett det inskrivet nångång att hästar med helrad har företräde, men det var ju bra att veta att det påverkar ändå :) Alltid lär man sig något nytt :)

Det brukar stå ex. "Häst som startar senast tisdag 3 juli har företräde till start." om man klickar på "Läs hela texten för tävlingsdagen".

OM du anmälde till Lycksele 10/7, så hittar jag ingen sådan text. Det kan tänkas att de har missat detta och då kan man försöka "strida" och kanske få ett fjärdepris som kompensation - om det visar sig att de har gjort fel.

Det SKA stå antingen ex. "Häst som startar senast tisdag 3 juli har företräde till start." eller "Helrad går före halvrad" för att det ska gälla.

Kolla gärna upp det...vore intressant att höra om det är missat.

Hade anmält till 10/7 i Lycksele så kände mig tvungen att kolla lite djupare hur det var och tydligen går alltid helrad före halvrad även om det inte står. Så här svarade travsports kundtjänst: "Enligt punkt 5 i Allmänna bestämmelser så går alltid helrad före halvrad om inget annat anges i propositionen"
Så det var helt korrekt gjort men det är ju alltid intressant å kolla upp så man lär sig :laugh:

Det betyder att hästen startar mellan anmälningen och loppet. Och resultatet från det loppet finns inte me i programmet. Så raden där är inte fullständig.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
4 159
Senast: Mabuse
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 398
Senast: pews1972
·
Hästhantering Kom inte på en klockren rubrik men ni får stå ut. Min vän berättade om när hon var på hopptävling och hade glömt sitt ridspö. Hon gick...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 963
Senast: Luff
·
Hästvård Jag måste få skriva av mig lite. Min häst, ett fullblodssto har varit halt sen i mitten på september och vi hittar inte felet på...
Svar
19
· Visningar
3 991
Senast: Starstedt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka