Komma ihåg dressyrpogram

H

hhejemmisen

Är det någon därute som ha tips på hur man kan komma ihåg dressyrprogrammen? Jag vill ju kuna lära mig ganska många, men jag är rädd att blanda ihop alla :confused:

Sv: Komma ihåg dressyrpogram

Gör upp en mini-bana , i vardagsrummet kanske. Skriv alla bokstäver på lappar och lägg ut på golvet. Sedan "rider" du programmet miljoner med gånger tills det sitter. Emellanåt kan du ta ett varv på hästen också... Försök inte lära dig fler program innan det första sitter till 100%:)

Jag ser nog hellre att du ritar det 1000ggr och sedan springer det på en riktig dressyrbana, Motion + att du kommer ihåg det mkt lättare!

Kan också vara bra att titta när andra rider det eller lyssnar på när någon läser det för dig:laugh:

Lycka till!

Jag lär mig bäst genom att ställa mig på en stor matta hemma.. Sedan sätta upp bokstäverna. Och öva inte in hela programmet på en gång, då blir det bara rörigt. Utan dela upp det i fyra delar, lär dig den första delen först osv. när du kan en del bygg på med nästa del.

När jag var mindre så ritade jag upp en ridbana på ett A4 och satte ut bokstäverna och sedan tränade jag på det sättet eller på en stor white board tavla. Läs igenom programmet ett par ggr och träna sen hemma och rid det. Nu för tiden så läser jag bara programmet och sen tränar det så sitter det, men alla lär sig olika och olika fort.

Tror inte att du ska försöka lära dig så många program som möjligt för det kommer nog sluta med att du blandar ihop dom. Utan ska du ut på tävling så skulle ja bara lära mig programmen som jag ska tävla.

Även om man "kan" ett program behöver man nästan läsa igenom det innan man ska rida det..
Jag brukar springa mina program utan häst.

Jag ritar upp programet på ett pappar typ 100 gånger. Eller om man har tråkigt kan man "rita" med fingret på bordet:) + att man rider den nån gång

kl
Ibland skrittar jag vägarna när jag skrittar fram, och tänker vad jag skall göra på de olika ställena. Lite kombination mellan att rida och att träna mentalt sas.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 985
Senast: linnsan
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 766
Senast: Askur2017
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
16 002

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka