Kombinera klasser på meeting..

T

traloppan

Läste i TR att tillåtna kombinationer på ett meeting är tex Msv B och Msv A eller Msv A och Intermediare I..

Men vad räknas som ett meeting?
Om man åker på en tredagars tävling, kan man inte rida tex fred: MB o MA. Lörd George o Int I, sönd MB o MA?
Eller en tävling där det är regional MB o A på lördagen o nationell MA o Int I på söndagen, får man inte starta alla fyra klasserna då? Förutsatt att man inte är uppklassad då så klart..

Att man inte får rida tex MB o Int I på samma dag förstår jag, men under ett meeting?? Någon som vet?

Sv: Kombinera klasser på meeting..

I TR I står:

Meeting Ett meeting är en eller flera tävlingar som arrangeras under en eller flera dagar i följd. Ett meeting kan varje dag ha tävlingar av olika status.

Sen i TR II:
Ekipage får under samma meeting starta i följande kombinationer osv

Så jag tolkar det iaf som att man inte får starta i de kombinationer du har som exempel.

Okej, tack, får försöka luska vidare men det verkar alltså som att man inte får starta någon Intermediare om man tänkt rida Msv B under samma meeting. Det är antingen Msv B o A ELLER Msv A o Int I som gäller.. Hmm.. trist läge.. :smirk:

Jag tänker mig ju då om man har en häst som går ex Msv B-A och man åker på ett tredagars meeting o rider B-A tävlingar de första två dagarna så kan det ju kännas bra att prova på ettan sista dagen eller så..
Ska kolla med min tränare, hon är ju både domare o ryttare så hon borde väl ha koll tycker man..
(skrev ut hela dressyr TR häromdagen o satt o kollade igenom det, därav frågan)

PrinceFair har rätt. Man kan alltså inte rida både Msv B & Int. I på samma meeting.

Ofta är det väl så att de som rider Int. I är uppklassade ur Msv B, så därför uppstår nog inte problemet så ofta.

Men ibland har de ju öppna Msv B under meeting? Och många som debuterar Int rider oftast Msv B ett tag till (en hel del på de resultatlistor jag kikat på i alla fall).

Men ibland har de ju öppna Msv B under meeting? Och många som debuterar Int rider oftast Msv B ett tag till (en hel del på de resultatlistor jag kikat på i alla fall).

Gör dom verkligen det?? Känns lite överkurs om man är klar för ettan att rida Msv B :eek:

Jo, jag red bla en öppen Msv B förra året där vinnaren hade framskjutna placeringar i Int I... Vet ej om de vunnit ettan men de har i alla fall varit 2a o 3a o så. Vet faktiskt inte varför hon ville rida Msv, samma dag fanns det även Msv A o Int I??? Men hon hade väl sina skäl?

De första fyra placerade i denna Msv B hade alla över 70 % o jag tror att de flesta av dem åtminstonde startat Int I.

Sen kan jag ju förstå om man provstartar, inte känner sig riktigt klar o sen fortsätter rida Msv B. Men jag har svårt att förstå varför man vill rida Msv B när man har placeringar i Int I?? :confused:

Liknande trådar

Hoppning (Och en utrustningsfråga för tävling) Att man får starta 2 klasser per dag är jag medveten om. Gäller det även meeting? Alltså, får man...
Svar
2
· Visningar
2 431
Senast: Lady_S
·
Dressyr Har kikat igenom nya TR som hastigast, tänkte om vi kunde ha en tråd om de nyheter och ändringar som kommit till. Lade särskilt märke...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 247
Senast: workahlic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30