Mammas
Trådstartare
För att inte deraila tråden om otrohet, där frågan om boende kom upp, skapar jag en ny tråd.
Citerade ett gäng inlägg från tråden ifråga (men pallade inte byta sida, så de som snackat i ämnet efter sida 18 får svara igen ).
Jag har en vän + pojkvän inneboende under en kort period, vilket sammanföll med att en annan vän fick akut behov av att bo så nu bor även hon + hund här. Tyvärr går hennes hund och min katt inte ihop, så det är det lite meck med. Och få tider i tvättstugan är lite tjorvigt, men vi har lånat mitt ex tvättstuga så alla har rena kläder. Annars funkar det himla bra faktiskt! Det är mysigt att kunna sitta och snacka lite på kvällen, praktiskt att kunna få hjälp om en behöver någon som går ut med hunden/matar katten om en är iväg. Alla är vuxna människor så städningen flyter på bra. Alla har ett eget rum att gå iväg till om en vill vara ifred. Hade inte fixat det om vi hade haft extremt olika syn på städning osv, men det är kanske inte så konstigt?
Men just det där att en kan sitta och småprata på kvällskvisten, det är fint!
Citerade ett gäng inlägg från tråden ifråga (men pallade inte byta sida, så de som snackat i ämnet efter sida 18 får svara igen ).
Jag och en vän diskuterade en gång lösningen "frånskilda kvinnor som lever tillsammans under småbarnsåren". Vi gillade tanken.
Jag skulle lätt kunna bo med en kvinnlig vän, så länge vi har privata ytor. Så vill jag i och för sig ha det nu med
@Hyacinth åh jag skulle lätt kunna tänka mig att bo så. Jag blir seriöst deprimerad om jag inte får umgås tillräckligt med människor (känner mig superlåg nu bara för att jag varit hemma två dagar från jobbet = håller på att bli tokig) och jag har aldrig varit så nöjd med ett boende som när jag hade två vänner boendes bokstavligt talat en meter från mig. Vi kunde ha dörrarna öppna om vi ville och prata från våra olika lägenheter . Men så kunde man liksom stänga dörren och vara helt i fred också om man ville det. Lycka liksom.
Så ja. Om Hosey nån gång fattar vilken trist typ egentligen är och dumpar så mig kommer jag definitivt flytta in i kollektiv* .
* har dock en idé om att folk som faktiskt bor i kollektiv är typen av människor jag inte skulle gilla? får klura vidare!
Åhå ett bukekollektiv tror jag men en massa kul typer. Jag är definitivt på.
Jag vill INTE ha ett kollektiv som jag inbillar mig att det är . Linser, skitiga kök och möten men vin, middagar och musikaler. Jag gillar mina vänner men har lätt för att isolera mig. Har också bott vägg-i-vägg med vänner, det var fantastiskt. Bodde även med goda vänner i nåt kollektivliknande ett par år, det var fabulöst.
Du inser att ni borde flytta till Gävle va?
@Hyacinth Ja, jag vill INTE ha linser eller diskscheman . Däremot - läggan bredvid så man har sitt eget och så hänger man och har vinkvällar och kan umgås och prata när man vill och laga mat tillsammans när man känner för det och så bakishäng på söndagar. Åh.
Gävle? Vad förutom @micaelathegreat finns i Gävle?
Jag gillar också den tanken! Framförallt om det liksom är som några lägenheter i en så att säga - så att det finns ett naturligt allrum mitt i där alla som vill kan samlas med ingång till separata lägenheter (samt att det ska gå å nå sina lägenheter även utan att behöva gå igenom om en inte vill träffa folk). Typ som ett långtidsboende liksom
Bukeinsamlig och köpa herrgård kanske?
Jag tyckte också det var himla fint att ha det så när jag pluggade, det enda som var så otroligt jäkla jobbigt var när det tog slut mellan mig och mitt ex och vi bodde grannar Det blev väldigt mycket dokusåpa över det hela med, mestadels hans, vänner runtomkring i samma korridor
Det skulle ju iofs kunna bli typ ett experiment och som någon form av omvänd bachelor. Tänk så mycket bra material vi skulle kunna bidra med till tråden om ev otrohet och relationer
Jag har en vän + pojkvän inneboende under en kort period, vilket sammanföll med att en annan vän fick akut behov av att bo så nu bor även hon + hund här. Tyvärr går hennes hund och min katt inte ihop, så det är det lite meck med. Och få tider i tvättstugan är lite tjorvigt, men vi har lånat mitt ex tvättstuga så alla har rena kläder. Annars funkar det himla bra faktiskt! Det är mysigt att kunna sitta och snacka lite på kvällen, praktiskt att kunna få hjälp om en behöver någon som går ut med hunden/matar katten om en är iväg. Alla är vuxna människor så städningen flyter på bra. Alla har ett eget rum att gå iväg till om en vill vara ifred. Hade inte fixat det om vi hade haft extremt olika syn på städning osv, men det är kanske inte så konstigt?
Men just det där att en kan sitta och småprata på kvällskvisten, det är fint!