Kollegan tycker min hund har det dåligt

Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Jag skulle aldrig i hela mitt liv kunna ha mina hundar så. Jag känner mig som en elak skurk om jag lämnar dem själva fyra timmar två dagar i rad, spelar ingen roll hur harmoniska och glada de är.
Vi har en suverän hundvakt, våra hundar älskar att vara där och mår jättebra. Så om jag var du skulle jag leta vidare. Tycker det är helt fel att ett flockdjur ska vara ensam så mycket.

Jag känner mig inte som en elak skurk. Jag får absolut dåligt samvete och önskar att jag hade en ännu bättre lösning men har hittat det sätt som fungerat bäst för henne av de alternativ jag har.

Jag tycker att det är hur bra som helst att du har en bra hundvakt, jag önskar att jag också hade hittat en som jag visste var bra för min hund. Jag har inte slutat hålla utkik efter någon dagpassning men jag kommer aldrig mer göra det via annons eller lämna till ngn som jag inte känner eller som blivit rekommenderad av någon jag känner. Min hund är långt ifrån passande för exempelvis en pensionär och personen får inte har hund, måste vara pålitlig, inte släppa henne med andra hundar samt att den måste kunna hantera om det kommer fram lösa hundar när hon är kopplad (och jo det händer ofta att det kommer lösa hundar i parkerna runt oss). Första dagmatten höll på att kosta henne livet eftersom skadorna var allvarliga efter betten i hundrastgården. Så det är inte "bara att hitta en hundvakt", jag tycker ärligt talat att det är skitläskigt att släppa henne med okända människor. Jag vet att hon inte klarar vissa situationer och är rädd att hon skadas igen eller vad som vore lika illa, att hon faktiskt biter en annan hund för att hon blir pressad. Hade jag en hund som klarade sådana situationer bättre hade jag varit mindre orolig.
 
Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Funkar det för dig och din hund verkar nöjd så fine men jag hade aldrig skaffat en hund om jag var tvungen att lämna den ensam så mycket. Skulle kännas egoistiskt.

Nej det skulle inte jag heller? Jag skaffade inte henne när mitt liv såg ut såhär vilket jag redan skrivit. Sedan livet vände och det blev på det viset har vi haft 2 dagmattar, 1 dagis och nu sedan 3 månader detta alternativ som är det enda som fungerat so far.
 
Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Jag känner mig inte som en elak skurk. Jag får absolut dåligt samvete och önskar att jag hade en ännu bättre lösning men har hittat det sätt som fungerat bäst för henne av de alternativ jag har.

Jag tycker att det är hur bra som helst att du har en bra hundvakt, jag önskar att jag också hade hittat en som jag visste var bra för min hund. Jag har inte slutat hålla utkik efter någon dagpassning men jag kommer aldrig mer göra det via annons eller lämna till ngn som jag inte känner eller som blivit rekommenderad av någon jag känner. Min hund är långt ifrån passande för exempelvis en pensionär och personen får inte har hund, måste vara pålitlig, inte släppa henne med andra hundar samt att den måste kunna hantera om det kommer fram lösa hundar när hon är kopplad (och jo det händer ofta att det kommer lösa hundar i parkerna runt oss). Första dagmatten höll på att kosta henne livet eftersom skadorna var allvarliga efter betten i hundrastgården. Så det är inte "bara att hitta en hundvakt", jag tycker ärligt talat att det är skitläskigt att släppa henne med okända människor. Jag vet att hon inte klarar vissa situationer och är rädd att hon skadas igen eller vad som vore lika illa, att hon faktiskt biter en annan hund för att hon blir pressad. Hade jag en hund som klarade sådana situationer bättre hade jag varit mindre orolig.

Fy fasen vilka hemska hundvakter det finns!!!
Hur kan folk? har dom inget samvete eller empati för hunden alls??

Men du ska veta att det finns väldigt bra hundvakter också!
Har två bekanta som är hundvakter/dagmattar, de är riktigt seriösa, hemma hela dagarna med daghundarna, har varsin egen hund, och går långa skogs och stadspromenader med alla hundarna.

Men jag har också hört om riktigt sjuka hundvakter i min stad, en kompis lämnade sin hund åt en hundvakt en helg, när hon hämtade hunden var all hundens mat kvar i förpackningen.
Hur sjuk i huvudet är inte hundvakten då, om man så tydligt missköter hunden.

SEn hittade denna kompis en bra hundvakt trots allt:)

Men jag tycker din hund har det kanon, är så lätt att leka präktig här på forumet, och folk framstår som så perfekta här, men i verkliga livet, ja din hund har det bra och trivs med denna lösning uppenbarligen:)
 
Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Nej det skulle inte jag heller? Jag skaffade inte henne när mitt liv såg ut såhär vilket jag redan skrivit. Sedan livet vände och det blev på det viset har vi haft 2 dagmattar, 1 dagis och nu sedan 3 månader detta alternativ som är det enda som fungerat so far.

Herregud vilka onödiga spydiga kommenaterer du får, bry dig inte, de är nog inte så perfekta som de tror själva ens=)
 
Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Men jag tycker din hund har det kanon, är så lätt att leka präktig här på forumet, och folk framstår som så perfekta här, men i verkliga livet, ja din hund har det bra och trivs med denna lösning uppenbarligen:)

Eftersom jag har svarat i tråden och är en av de som inte tycker hunden ska vara själv så länge, så är väl jag en av de perfekta då.

Men vet du, kalla mig vad du vill. Perfekt eller inte, mina djur går före allt. Och den dagen de ska ligga hemma själva hela dagarna, så får de ett nytt hem.

Hunden har ingen talan, men du verkar veta att den trivs alldeles utmärkt :crazy: Ja har den något val som sagt...

Jag vet, jag borde inte öppna såna här trådar. För jag blir så upprörd när jag ser att hundfolk tycker det är helt ok att hundar ligger själva hela dagarna.


Till TS, du försöker i alla fall göra det så bra det går. Men jag tycker ändå din är själv för mycket. Men nu ska du får barn och sen kanske du inte ens kommer jobba heltid och då är det ju inga problem längre :)
 
Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Herregud vilka onödiga spydiga kommenaterer du får, bry dig inte, de är nog inte så perfekta som de tror själva ens=)

Hon har inte fått en enda spydig kommentar av någon i tråden. Folk har sagt vad de tycker. Hon ställde en fråga.

Så du kan lägga ner..
 
Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Eftersom jag har svarat i tråden och är en av de som inte tycker hunden ska vara själv så länge, så är väl jag en av de perfekta då.

Men vet du, kalla mig vad du vill. Perfekt eller inte, mina djur går före allt. Och den dagen de ska ligga hemma själva hela dagarna, så får de ett nytt hem.

Jag är nog också perfekt (bortsett från plattfotheten då). Okej om det handlar om en begränsad period, men att ha sin hund ensam 1/3 av dygnet på längre sikt känns inte okej. Speciellt inte instängd inomhus, utan ens något att titta på (hundgård utomhus erbjuder ofta stimulansmöjligheter på ett annat sätt).
 
Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Hon har inte fått en enda spydig kommentar av någon i tråden. Folk har sagt vad de tycker. Hon ställde en fråga.

Så du kan lägga ner..

MM och det är väldigt vad folk ska hävda sig och gnälla här.

Ni är SÅ snabba med att berätta om hur bra era hundar har det, och jämföra med hur dåligt andra hundar har det.

Så trött på att se det.

Skulle ni själva våga prova en till dagmatte efter 2 som behandlat hunden så?
Efter att hunden fick ligga inne hos veterinären 2 dagar!!!

Nej i en annan fråga hade det nog låtit mer att ni aldriiiig skulle riskera att lämna hunden till dagmatte igen...
 
Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Läser vi samma tråd? Är du så trött efter 116 inlägg är nog inte diskussionsforum din kopp te.
 
Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Jag tycker det låter som att din hund har det bra. Jag lämnar min hund 8 timmar per dag 4 timmar åt gången, sen måste jag ibland lämna honom några timmar på kvällen också. Han mår hur bra som helst.

Klart man märker om ens hund mår dåligt eller är missnöjd.

Inte okej!

Nej man märker inte alltid att de mår dåligt. En hund som "vänjer" sig vid att leva så kan faktiskt stänga av på ett inte så bra sätt. Många uppfattar en hund som "stängt av" som en lugn och harmonisk hund.

Jag förstår ärligt talat inte varför man har hund om man lever på det där sättet. Jag förstår att man måste jobba eller va man nu gör men då får man se till att hunden har någon den kan vara hos!
 
Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Inte okej!

Nej man märker inte alltid att de mår dåligt. En hund som "vänjer" sig vid att leva så kan faktiskt stänga av på ett inte så bra sätt. Många uppfattar en hund som "stängt av" som en lugn och harmonisk hund.

Jag förstår ärligt talat inte varför man har hund om man lever på det där sättet. Jag förstår att man måste jobba eller va man nu gör men då får man se till att hunden har någon den kan vara hos!

Ja det där förstår inte jag heller, okej om hunden måste vara ensam under dagen med rastning, funkar för en del hundar, men sen att lämna den IGEN på kvällen, skulle jag aldrig ha hjärta att göra, då umgås man ju med hunden om man ska ha hund ens=)
 
Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Ideaiskt skulle jag inte vilja påstå att det är. Men jag tycker ni försöker göra så gott ni kan.

Sedan kommer ni vara föräldralediga och då kommer ni hålla hunden mer sällskap. Även när ni skolar in barnet på dagis kommer hunden inte vara ensam speciellt länge. Men det är långt fram tills dess.

Dessutom är hunden inte ensam i ett sträck utan det kommer någon som ägnar den uppmärksamhet och tar ut den. Är hunden nöjd så skulle jag också vara nöjd :)

Jag själv har råkat ut för mindre bra dagmattar. Den första verkade mest vilja ha en hund bara med kom inte alltid och öppnade inte alltid när vi kom för att lämna hunden. Den andra hade hundarna i burar så det slutade med att vår hund satt och skällde i 8 timmar (förutom när hon var ute). Den sista gick bra till en början och hunden trivdes. Dock blev allting lite fel där eftersom jag var ensam och min dåvarande sambo var bortrest. Dessutom var det långa dagar på jobb (vissa dagar lämnade jag strax efter kl 6 och hämtade kl 20).

Nu har mamma passat henne i flera år. Hon passade hunden från början men pappa orkade inte riktigt med henne då. Min kompis hade hunden en sväng också och efter det började mamma passa henne igen. Nu på senare år säger pappa att hunden är den lydigaste. De har själva en hund
 
Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Eftersom jag har svarat i tråden och är en av de som inte tycker hunden ska vara själv så länge, så är väl jag en av de perfekta då.

Men vet du, kalla mig vad du vill. Perfekt eller inte, mina djur går före allt. Och den dagen de ska ligga hemma själva hela dagarna, så får de ett nytt hem.

Hunden har ingen talan, men du verkar veta att den trivs alldeles utmärkt :crazy: Ja har den något val som sagt...

Jag håller med. Och TS frågade, då svarar folk. Det handlar inte om att vara präktig.

Jag älskar mina djur och vill att dom ska ha det så bra som möjligt. För mig innebär det att inte jobba heltid, antingen får jag eller sambon ha ett jobb som inte innebär massor av ensamtid för dom.
Om man nu inte löser det med dagmatte istället då såklart, men då jobbar jag hellre mindre själv.
 
Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Jag tycker det låter som att din hund har det bra. Jag lämnar min hund 8 timmar per dag 4 timmar åt gången, sen måste jag ibland lämna honom några timmar på kvällen också. Han mår hur bra som helst.

Klart man märker om ens hund mår dåligt eller är missnöjd.

:o

Är det ens lagligt? :(
 
Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Inte okej!

Nej man märker inte alltid att de mår dåligt. En hund som "vänjer" sig vid att leva så kan faktiskt stänga av på ett inte så bra sätt. Många uppfattar en hund som "stängt av" som en lugn och harmonisk hund.

Jag förstår ärligt talat inte varför man har hund om man lever på det där sättet. Jag förstår att man måste jobba eller va man nu gör men då får man se till att hunden har någon den kan vara hos!

Men vad är det folk inte fattar? Klart man inte skaffar hund under de omständigheterna. När jag skaffade min hund hade jag sambo och vi jobbade så att hunden aldrig var ensam hemma. Sen gjorde vi slut efter tre år och vad fan ska man göra?! Omplacera hunden? Jo tjena, min hund kan inte få det mkt bättre än vad han har det hos mig, han är ingen nybörjarhund direkt. Dessutom finns det inga hunddagis i närheten av mitt jobb/där jag bor som tar emot hundar av kamphundsras, inte heller några dagmattar som vill ta en sån hund, så då får man ju anpassa sig efter omständigheterna. Min hund är frisk och glad och jag märker klart och tydligt om han är missnöjd med en situation, det visar han direkt, jag känner min hund utantill och han hade aldrig kunnat få mer kärlek hos någon annan.
 
Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Varför suckar du åt någon som reagerar på att du lämnar hunden hela dagarna och ibland även på kvällen?

Jag kan köpa att folk lämnar hunden en arbetsdag om den rastas och har sällskap periodvis under dagen. Inget jag själv skulle välja men jag kan förstå att man kanske tvingas tills man hittar en bättre lösning. Men att då lämna hunden på kvällen också? Nej absolut inte!
 
Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Varför suckar du åt någon som reagerar på att du lämnar hunden hela dagarna och ibland även på kvällen?

Jag kan köpa att folk lämnar hunden en arbetsdag om den rastas och har sällskap periodvis under dagen. Inget jag själv skulle välja men jag kan förstå att man kanske tvingas tills man hittar en bättre lösning. Men att då lämna hunden på kvällen också? Nej absolut inte!

Nä okej, jag ska stanna hemma varje kväll för att sitta och titta på när min hund ligger och sover. Tror hunden bryr sig väldigt mycket om det... Gör du vad som är bäst för din hund så gör jag vad som är bäst för min.
 
Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Omplacera vore något kanske.

Att tro att ingen annan kan ta hand om och ge din hund kärlek är ju bara löjligt.
 
Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Nä okej, jag ska stanna hemma varje kväll för att sitta och titta på när min hund ligger och sover. Tror hunden bryr sig väldigt mycket om det... Gör du vad som är bäst för din hund så gör jag vad som är bäst för min.

Varför har du hund om du inte vill vara hemma med den?
Sover hela tiden gör den väl för att den inte har något annat att göra...... Men du kanske är jätteaktiv den övriga tiden.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 160
Senast: Acto
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 231
Senast: ako
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 352
Senast: Praefatio
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 894
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp