Kolla vad jag har gjort!!!

Sv: Kolla vad jag har gjort!!!

*kl*

Sagas förlossning

Jag vaknade vi två tiden på natten av att det gnagde lite i magen. gick upp och kissade och la mig sedan igen. Vaknade 10 min senare av att samma gnagande kom tillbaks gick upp och satte mig en stund vid datorn då jag kände att jag inte kunde somna om. Efter ett tag insåg jag att det nog var på allvar och började på skojs skull klocka "värkarna". De gjorde inte direkt ont utan var mest obehagliga. Var mindre smärtsamma än alla förvärkar jag haft senaste veckorna.

Frammåt 5 tiden kom dem med 5 min mellanrum och jag slog en signal till förlossningen för att rådgöra lite med dem. De sa att jag var välkommen in när jag kände för det.

Väckte mannen och började prata om hur vi skulle lösa hans jobb den dagen då alla säljare (han kör bröd) var i stockholm på kurs så alla vikarirer var redan upptagna.

Under tiden blir det länghre tid mellan värkarna. Så vi beslutar att jag och dottern ska hem till min mamma och Henke åker till jobbet och jobbar så länge han kan men kommer på en gång om jag skulle ringa.

Väl hemma hos min mor lägger jag mig i soffan och slumrar hela fm. Värkarna kommer med 8 - 12 min mellanrum och vissa gör ont andra mindre ont. Tänker att det här kommer dra ut på tiden. Vid 15 tiden har min man jobbat klart och vi går ut för att ta en lite promernad och går sedan upp till min syster för att fika lite. Då sätter det igång ordentligt. 4 min mellan värkarna och vid 16 beslutar vi oss för att åka till förlossningen för att se om det verkligen är på G eller bara falskt larm.

klockan 16.45 blir vi inskrivna. Är då öppen 5 cm. Börjar andas lustgas och konstaterar att det smakar ungefär som grillchips och man känner sig som om man vore på starndparty:D. Lyckas även få mannen att testa masken vilket han gör med liv och lust:o.

Klockan 17.59 (enligt förslossningsjournalen) känner jag ett knäpp och sen forsar vattnet. Satt då i en fåtölj och får genast lägga mig i sängen och det kopplas på ctg öppen 8cm. Nu börjar det göra ont och vi kommer fram till att testa sterila kvaddlar då det tar sån tid innan en narkosläkare kan komma och lägga EDA. 18.24 sätter jag mig på sängkanten och kvaddlarna sprutas in. Jäklar vad det gjorde ont!!! Men jag kände kort efteråt att värken i ryggen släppte däremot ändrade all smärta karaktär och BM sa att det är nog bäst vi börjar förbereda för att föda barn.

Barnmorskan och undersköterskan står med ryggen mot mig som ligger på sängen och håller krampaktigt i min lustgas då jag känner att Nu måste jag bajsa:o. Säger till bm som förvånat tittar till och säger att NEJ, det är huvudet som kommer.

Två krystvärkar senare kl 18.34 ploppar Saga ut som en liten kanonkula. Med ena handen uppe vid huvudet och navelsträngen 2 varv runt halsen. Hon drar snabbt in luft i lungorna och det lilla skriket kommer:love:.

Både jag och mannen var helt paffa över att det redan var över. Det behöver ju inte ta flera dygn att föda barn;).

Åh så söt!! Jätte grattis till hela familjen och tack för att du delar med dig av din berättelse. Nu är det bara 4 veckor kvar för mig längtar såååååå!!

Vilken alert blick lilltjejen har. Fullt fokuserad på mat och annat :D
Och så skönt med en snabb och smidig förlossning. Jag har totalt missat hur det var för dig förra gången, höll det på mycket längre då?

Vilken alert blick lilltjejen har. Fullt fokuserad på mat och annat :D
Och så skönt med en snabb och smidig förlossning. Jag har totalt missat hur det var för dig förra gången, höll det på mycket längre då?
Jag tog mig friheten att söka fram ett inlägg där LitenIsa berättar något om sin förra förlossning, hittade ett i den här tråden
*kl*
Nej aldrg. Vill inte gå igenom en förlossning till. Vill gärnaha ett barn till men slippa födafram den.
När Elivia föddes tog det 42 timmar och förlossningen avslutades med sugklocka. Jag kämpade på med lustgasen väldigt länge och hade ända från början sagt att jag så småningom vill ea en EDA. När jag väl fick EDAn så hjälpte den inte ett skit.

Had hel underbar barnmorska och massa bra stöd från personalen men jag vill ändå inte göra om det.

Och jag säjer igen, HÄRLIGT Isa att du har fått testa en lätt förlossning också! :banana:
Pussa på båda småtjejerna! :love:

Tack för alla lyckoönskningar. Denna gången känns allt så himla bra. Känner ett lyckorus som jag inte hade i början med Elivia.

Precis som Ameo lyckats leta fram så var Elivias förlossning väldigt tuff både psykiskt och fysiskt. Samt första tiden efteråt då jag var rätt deppig vilket jag tror hängde ihop med en tuff förlossning. Gick på Amandasamtal efter för att berabeta upplevelsen.

Frågan är bara vad hon fått allt sitt mörka hår ifrån:o.

Grattis till er fina bebis !

Första bilden är alldeles fantastisk tycker jag. Helt ny människa med BLICK !!!!

Ja det lät ju inte skoj alls utifrån det Ameo postade. Men vad skönt att höra att det kan skilja så mycket på två förlossningar!

Vår kotte föddes också med massa mörkt hår. Sen rasade det kvickt och nu har vi en lintott istället.

Frågan är bara vad hon fått allt sitt mörka hår ifrån:o.
Åja, du kan väl inte direkt påstå att du är särskilt blond... ;)

Alla mina har varit ganska mörka i skallen när de föddes, de är blonda i olika nyanser nu.

Dom är så söta de båda små liven! Hoppas barnvagnen funkar ;) Här blir väl inte fler barn gjorda, komplicerar ju det hela lite när man är två tjejer... Har du kommit igång med ridningen igen än? Och hur går det eg med Cleo?

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
480
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 048
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII