Kolla priset!!

Sv: Kolla priset!!

Mia_R skrev:
Läs bättre själv, försäkringsbolagen ersätter inte kejsarsnitt på bl a engelsk bulldog, till skillnad mot många andra raser. Jag anser att man avlar inte på defekter, i mina ögon är engelsk bulldog en enda stor defekt! :smirk: Trots att jag känt en jättetrevlig bulldog skulle jag aldrig vilja ha en själv. :crazy:

Du skrev aldrig att försäkringensbolagen täcker alla kejsarsnitt utom på Engelsk Bulldogg.Sen så skrev jag inte om försäkringensbolagen utan att man snittar alla raser...:crazy:
Det var det jag menade, för på dig verkade det som om bulldoggen var den enda rasen som det används kejsarsnitt på..

Kanske är priset de man får lägga ut i veterinärkostnader? :smirk:

Eller så är hunden riktigt högt utbildad.. Vore ju himla pinsamt om man skulle sälja en helt grön hund för så mkt!

Håll dig till vad jag skriver istället för att hitta på. Eftersom det är engelsk bulldog tråden handlar om ser jag ingen anledning att specificera alla raser som försäkringen täcker vid ev. kejsarsnitt, inte heller vilka raser som försäkringen inte täcker för. :smirk:

Jag vet en som blev erbjuden 250 000 kr (ja, rätt antal nollor) för sin hund, dock meriterad jakthund, men ändå! :eek: Kan tillägga att han inte sålde hunden...

Garpen skrev:
Jag vet en som blev erbjuden 250 000 kr (ja, rätt antal nollor) för sin hund, dock meriterad jakthund, men ändå! :eek: Kan tillägga att han inte sålde hunden...

jag´med vet en schäfer som han vart erbjuden 300.000:- för men behöll då köpte de samtliga valpar efter den hanen för 25000:-/st

Mia_R skrev:
Håll dig till vad jag skriver istället för att hitta på. Eftersom det är engelsk bulldog tråden handlar om ser jag ingen anledning att specificera alla raser som försäkringen täcker vid ev. kejsarsnitt, inte heller vilka raser som försäkringen inte täcker för. :smirk:

Hitta på??? Nej, påhoppade människor utan att ta reda på fakta ger jag inte mycket för.Man ska ta reda på fakta om vilken ras man än anklagar, allt är inte svart eller vitt :crazy:
Tråden handlar INTE om engelsk bulldogg, utan om att hunden ifråga kostade 45.000.Sen att vissa trådar har "glidit" ur ämnet är en annan sak.

Du skrev detta i din första tråd; "Ingen aning, otroligt osund ras som jag inte skulle ge en krona för. Raser som genomgående inte kan föda naturligt borde beläggas med avelsförbud"

Lämnar nu denna diskustion då den inte leder någon vart mer än påhopp från din sida...

PIRU skrev:
jag´med vet en schäfer som han vart erbjuden 300.000:- för men behöll då köpte de samtliga valpar efter den hanen för 25000:-/st

OJ, då måste hans språngavgift ha varit rätt hög :o
Han måste ha varit rätt bra om han var så dyr...

KisseNova skrev:
OJ, då måste hans språngavgift ha varit rätt hög :o
Han måste ha varit rätt bra om han var så dyr...

han har tiken själv.

Atenagården´s Yari är svensk uppfödd o var hos en kille i sverige som inte redde ut den som gick tillbax till kennel´n o sen vid ett seminarium testades o såldes till en Tysk kille som i dag tävlar med Yari i Bundessiger prufung med härliga resultat.

Jag tyckte att detta var jätteintressant. Men jag förstår inte riktigt hur du menar... Var det killen i Tyskland som blivit erbjuden så mycket pengar eller vad?

KisseNova skrev:
Tråden handlar INTE om engelsk bulldogg, utan om att hunden ifråga kostade 45.000.Sen att vissa trådar har "glidit" ur ämnet är en annan sak.
Aha...så det är inte en engelsk bulldog påstår du? :angel: Jag står för vad jag skrivit, hundraser som genomgående har problem med naturliga födslar borde beläggas med avelsförbud. Till skillnad från somliga så anser jag att man avlar inte på defekter, men för vissa så spelar det tydligen ingen roll att det är en osund hund som blir lidande. Som sagt, läs vad jag skriver istället för att hitta på. :smirk:

Tippan skrev:
Jag tyckte att detta var jätteintressant. Men jag förstår inte riktigt hur du menar... Var det killen i Tyskland som blivit erbjuden så mycket pengar eller vad?

En kille i våran träningsgrupp köpte en schäfer från Kennel Atenagården o hunden heter Yari. men killen mäkta in med hunden gav tillbax den till Kennel´n. Sen kom Dennis Rohde en av Tysklands bästa hundförare till Kennel Atenagården o hade ett seminarium hos dom o testa hunden o tyckte det var en bra hund. Tävlade me den o.s.v. sen var han på seminarium i USA hos Kennel Middelhaus o de ville köpa Yari för en summa av 300.000:- men Dennis Tacka nej o då ville Hiddenhaus köpa alla valpar efter Yari o priset var då 25000:-/st för valparna.

då måste vi ha en unik bulldogg, då han varken har andningsvårigheter, rinnande ögon eller höftproblem.
han är en pigg, glad och sund hund!
vart går då gränsen för lidande?
alla hundraser är ju idag avlade för människans eget höga nöjes skull.
vår förra hund var en schäfer... som vi lagt ut minst 30 000 i omkostnader på pga hudbesvär.
hunden innan var en labrador... som fick avlivas pga höftledsfel.
listan på vanliga defekter bland alla hundraser kan göras lång. borde all dessa beläggas med avelsförbud?

Aha! Nu fick jag sammanhanget!! Då förstår jag priset också :D Är nog rätt så ovanligt i Sverige, men over there så är allt möjligt :rofl:

Kanske inte problem, men väl HD. Mig veterligen finns det bara en Bulldog i Sverige med A-höfter. Men nu var jag lite orättvis, för det finns ju faktiskt en del med B och det är ju också fritt...

Mia_R skrev:
Aha...så det är inte en engelsk bulldog påstår du? :angel: Jag står för vad jag skrivit, hundraser som genomgående har problem med naturliga födslar borde beläggas med avelsförbud. Till skillnad från somliga så anser jag att man avlar inte på defekter, men för vissa så spelar det tydligen ingen roll att det är en osund hund som blir lidande. Som sagt, läs vad jag skriver istället för att hitta på. :smirk:

Jag tycker det är såååååå onödigt att börja med detta smutskastande, finns INGEN som helst anledning... Jag reagerade på PRISET inte hundrasen. :idea:

Varför skulle det förresten vara avelsförbud på "osunda" raser?:confused: Då skulle man lika väl kunna säga att utevecklingsstörda människor inte hade rätt att skaffa barn?? Det kallas rätt och slätt för rasism.:mad:

JAG har glasögon, mjukdelsreumatism, tillfällig bronkit, men jag ska ändå ha barn... ;)

Ingenting är dyrare än vad någon är dum nog att betala. :angel:
Man kan ju alltid försöka, nappar någon så får man bra med cash i alla fall. ;)

Det är sant. Tillgång och efterfrågan styr priset och får man det sålt så är det alltid rätt pris.

Tippan skrev:
Kanske inte problem, men väl HD. Mig veterligen finns det bara en Bulldog i Sverige med A-höfter. Men nu var jag lite orättvis, för det finns ju faktiskt en del med B och det är ju också fritt...

Ja, tyvärr är HD- graderna inte till bulldoggens fördel =(
Det är rätt vanligt att dom har HD-fel och mer ovanligt att dom har fria höfter.
Men sen så verkar det inte vara något som uppfödarna bryr sig om, att HD-röngta efterosm det är inte nödvändigt utan mer än frivillig sak.

Kan ju skryta lite med (byter ras dock) att min mammas gamla basset hound var HD-fri. En frivillig röngten som ledde till glädje trots allas avrådan att röngta en basset hound.

Bulldog var en rätt sund ras innan hysterin med de extremt korta nosarna kom. Jag har sett flera som knappt kan andas och då har det gått för långt.

Min gräns går vid att hunden ska kunna leva som en hund. Den ska kunna andas, valpa, äta och vistas ute utan problem.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 713
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 738
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 133
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross