Kolla priset!!

Sv: Kolla priset!!

Man ska inte jämföra hundar och människor. Hundarna har den fördelen att vi kan styra aveln och få bort defekter och sjuka anlag. Människan verkar klara ett visst mått av lidande bättre än djuren tack vare vår förmåga att tänka frmåt. Vi kan se ljuset i slutet av tunneln. Det kan inte hunden.

då får vi vara extra glada att vår bosse kan allt du nämner då... han är nämligen även född den naturliga vägen;) .
jag vet att det finns osunda bulldoggar också, men jag vet också att man arbetar för en sundare hund inom avelsföreningen. detta arbete kommer såklart ta många år, men man hoppas att alla uppfödare anammar den. blir bara trött på alla som enbart pratar om de allra extremaste utställningsbulldoggarna, när flertalet är familjehundar som faktiskt lever ett fullt normalt hundliv.

Varför älskar folk att klaga på bullisar? Ja, dom är dyra och dom har blivit mycket friskare. Någon påpeka att dom inte kan andas pgr av deras korta nosar. MEN HUR SER EN MÄNNISKA UT I ANSIKTET DÅ, jag har då inte så lång näsa i allafall.
ägare till 2 st mycket friska härliga dyra bullisar.

Rockport skrev:
Varför älskar folk att klaga på bullisar? Ja, dom är dyra och dom har blivit mycket friskare. Någon påpeka att dom inte kan andas pgr av deras korta nosar. MEN HUR SER EN MÄNNISKA UT I ANSIKTET DÅ, jag har då inte så lång näsa i allafall.
ägare till 2 st mycket friska härliga dyra bullisar.

jisses vilken dålig ljämnföelse med andningen, du kan väl då inte ljämnföra hund o människa för då är man illa ute

då är jag defekt för jag är naken i såna fall o kan ljämnföras med nakenhund det går jag inte med på o bli kallad...:rofl:

Du missade tydligen att jag även skrev:
Till skillnad från somliga så anser jag att man avlar inte på defekter, men för vissa så spelar det tydligen ingen roll att det är en osund hund som blir lidande.
Här har jag klart och tydligt skrivit att jag är emot avel på defekter! Det är väl bara positivt om folk ger :devil: i att avla på defekta hundar och istället går mot en sundare avel, så kan även engelska bulldoggar fungera som de en gång gjort. Hur man kan tillåta avel på en hund som inte är friröntgad när det finns problem hos rasen kan jag inte för mitt liv begripa, där borde man röntga ägarnas huvuden. :rofl:

Att dra paralleller mellan era bulldoggar och människor säger lite om er själva. :smirk:

Om jag var en seriös uppfödare skulle jag nog inte sälja mina hundar på blocket direkt..:angel: Kanske är en super duper megabruntus utställningshund, som vunnit universums alla utställningar:D
Nä det verkar dyrt men kanske troligt för en importhund..?? :confused:

Cliff skrev:
Om jag var en seriös uppfödare skulle jag nog inte sälja mina hundar på blocket direkt..:angel: Kanske är en super duper megabruntus utställningshund, som vunnit universums alla utställningar:D
Nä det verkar dyrt men kanske troligt för en importhund..?? :confused:

Vad är det för oseriöst på Blocket där syns dom garanterat av betydligt fler än i hundtidningar några av sveriges bästa schäfer kennlar annonsera där nyss.

Det är ju sen när man väl säljer valpen som gör en seriös eller inte det går ju o säga nej till folk även om annonsen varit på blocket.

Självklart behöver väl blocket inte vara oseriöst, tänkte mest på att det finns en del oseriösa som annonserar sina hundar där, dessa oseriösa kanske inte skulle välja en serös hundtidning eftersom dom vänder sig till mindre kunnigt folk som kan vara intresserad av en "gullig" valp till familjen och som sedan visar sig vara sjuk, smuggelhund osv det var mer så jag menade.

hannacecilia skrev:
då får vi vara extra glada att vår bosse kan allt du nämner då... han är nämligen även född den naturliga vägen;) .
jag vet att det finns osunda bulldoggar också, men jag vet också att man arbetar för en sundare hund inom avelsföreningen. detta arbete kommer såklart ta många år, men man hoppas att alla uppfödare anammar den. blir bara trött på alla som enbart pratar om de allra extremaste utställningsbulldoggarna, när flertalet är familjehundar som faktiskt lever ett fullt normalt hundliv.

min bulldog (inte engelsk då) är oxå född utan snitt, andas bra och har en sund näsa, håller helt med dig om dessa extremtänkande utställnings folk, man måste sätta hundens hälsa i första ledet! Hoppas mkt på avelsföreningens arbete, även gällande inavelprocenten...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 713
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 738
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 133
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halloweenmat
  • Adventskalendertråden 2024
  • Menskopp