Kolla priset!!

Sv: Kolla priset!!

Jag har för mig att min kompis import gick på 30.000 eller nått sånt... Så 45 då vill de väl ha tillbaka den kostanden och lite till...

Finns de som utannonserar oinjagade oröntgade oögonlysta Jämthundar för 40 000:- :angel: "Rätt" köpare, så går allt och sälja...:crazy:

Haha, ville jag ha en engelsk bulle hade jag då inte köpt denna... Hur har man råd att importera en så dyr hund, och varför gör man det innan man har köpare till den?

Det är väl en sak om man ska ha den på foder, och vill anända den till avel senare?

Dyrt -men har man 45 pix och det är en superduperhund så varsågod och köp, men jag skulle aldrig för mitt liv...

För det priset så får det nog vara hur duktig hund som helst för min del. Jag lägger inte 45000 på en ny hund de summorna rör jag mig inte med.

Javan

(däremot skulle den som ville köpa mina hundar få betala det tredubbla minst om de skulle få loss dem hemifrån mig...)

Tja är det en riktigt bra import,som kan var aen tillgång i avlen och om den dessutom gjort bra ifrån sig i ringen så är väl priset kanske inte så farligt.
Det som är märkligt är snare att varken hundens stam eller ev. meriter står med i annonsen.

Jag traffade en internationell domare som dessutom fodde upp franska bulldogs, samt hade nagon enstaka engelsk. (Vi traffades pa under SAS-piloternas strejk i borjan pa aret och det hela ar en relativt lang historia). Han sa att de saljer sina franska bulldogs for 5000 euro. For de riktigt fina valparna som han visste skulle bli champions oavsett vem som agde den, sa menade han pa att han far 7-8000 euro for dem. Jag satte nastan maten i halsen nar han berattade detta!! Jag som tyckte att chihuahua-valparna blivit riktigt dyra. :crazy:

Men hur poppis ar bulldogarna egentligen? De har ju ocksa mycket problem med kejsarsnitt mm, svara att foda upp. De flesta tikarna far visst bara 2-3 kullar och det ar visst valdigt sallsynt att de nar sin kvota hos kennelklubben (5 kullar i Sverige).

Läste nu någonstans att dessa hundar som annonseras ut ännu inte är importerade. Det är alltså blivande importer...

Ingen aning, otroligt osund ras som jag inte skulle ge en krona för. :crazy: Raser som genomgående inte kan föda naturligt borde beläggas med avelsförbud. :mad:

Mia_R skrev:
Ingen aning, otroligt osund ras som jag inte skulle ge en krona för. :crazy: Raser som genomgående inte kan föda naturligt borde beläggas med avelsförbud. :mad:

Måste bara protestera lite här, då engelsk bulldogg är min "älsklingsras".Jag kan verkligen inte så mkt om dom som jag hade velat, men ALLA bulldoggar föder faktiskt inte med kejsarsnitt.Det finns serisösa uppfödare som endast avlar vidare på "snitt-fria" linjer.
Oseriös och seriös avel finns överallt, dock märks den mer på bulldogg då det är en mkt utsatt ras för diverse påhopp...:crazy:

Jag såg en gång en annons där dom annonserade ut en 8 årig Dobermantik för 19 000:-.... Hon hade ditten och datten i priser/meriter osv.......men hon var ju 8 år...Så inte vet jag om priset var helt ok, men jag tyckte det lät dyrt för en såpass gammal hund.

De kanske resonerade som så att hunden var livförsäkrad till det priset. (Men jag tror för den skull inte att någon skulle betala det (?))

Det var lustigt för jag funderade i de banorna idag. Skulle jag sälja min hund så kanske man skulle ta 1000:- som en symbolisk summa. Men hon är livförsäkrad närmare 20.000 och det är nästan det jag lagt ut på försäkringspremie på henne under åren. Med andra ord så skulle det aldrig vara rimligt att sälja henne :)

Med tanke på att försäkringen inte täcker om man tvingas snitta en dräktig tik så har rasen sådanna problem att jag anser det vara oseriöst att avla på den. Inte enbart pga förlossningarna naturligtvis, maken till osund hund får man leta efter!

Mia_R skrev:
Med tanke på att försäkringen inte täcker om man tvingas snitta en dräktig tik så har rasen sådanna problem att jag anser det vara oseriöst att avla på den. Inte enbart pga förlossningarna naturligtvis, maken till osund hund får man leta efter!

Bulldogg är inte den enda rasen som behöver snittas.Kejsarsnitt görs på ALLA raser av olika anledningar.Men visst bulldoggen har sina rasproblem som vilken ras som helst.
Tycker nog att du ska läsa på lite innan....

Läs bättre själv, försäkringsbolagen ersätter inte kejsarsnitt på bl a engelsk bulldog, till skillnad mot många andra raser. Jag anser att man avlar inte på defekter, i mina ögon är engelsk bulldog en enda stor defekt! :smirk: Trots att jag känt en jättetrevlig bulldog skulle jag aldrig vilja ha en själv. :crazy:

I mina ögon är en bulldog en otroligt personlig familjemedlem och underbar allroundhund! dock skulle jag inte betala 45 000... fast det finns det ingen hund jag skulle ge de pengarna för:smirk:

hannacecilia skrev:
I mina ögon är en bulldog en otroligt personlig familjemedlem och underbar allroundhund! dock skulle jag inte betala 45 000... fast det finns det ingen hund jag skulle ge de pengarna för:smirk:

Allround hund va kan man me göra då me dom?

än en promenad då o gå vänstervarv me dom

man kan ju knappast kalla Bulldog en allround hund

det är typ Schäfer o några fler raser där man kan allt från Agility till drag ,skydd,spår,sök, räddning,minhund,tullhund o lydnad med mera

det är en allround hund det.....

då har du inte träffat vår bosse:p !
han är som vilken hund som helst; vi går långpromenader, cyklar, rider, badar osv. (hans mamma har spårningscert) det han inte kan är väl kanske att klättra upp för ett plank då;) .

fast det kanske var tokigt ordval med allroundhund, jag tänkte inte på tjänstehundar då... fel av mig.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 713
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 738
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 133
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross