Kolla in det här!

Sv: Kolla in det här!

Han har nog böter och/eller licensindragning att vänta för
"att ha skadat travsportens anseende".

Vagnen var vad jag hört en vanlig fyrjhuls vagn. sådan som man hade till brukshästarna förr. Som han dessutom köpt av mej i våras. :p

Jag känner en gubbe som hade 3 hästar, han körde alltid en och hade 2 på släp pch band fast dom i vagnen. Smart!
En gång blev hästarna skrämda och alla drog åt varsitt håll... han hade inte hästar på släp mer sen. :D

Minst sagt annorlunda story...

Litet upprop då...

Hur många åker runt med en yxa i vagnen när ni tränar? Oavsett om ni tränar med två eller fyra hjul... :smirk:

Minst sagt annorlunda story...

Litet upprop då...

Hur många åker runt med en yxa i vagnen när ni tränar? Oavsett om ni tränar med två eller fyra hjul... :smirk:

JAG! Jag har alltid yxa, kniv, sabel, machete och oftast även en motorsåg med (det kan ju ligga/stå träd i vägen som man måste såga ner). :D :angel: Försöker även ta med pil och båge, men det är ganska byngligt om jag kör i sulky, så då går det tyvärr inte. :mad:

:idea: Tips: Ta med en plåtsax som klarar att klippa remmarna lite ofarligare att hantera i en "pressad" situation..
Men iofs inte mkt att "klippa"(:cool: ) till en björn med då..:rofl:

:rofl: :rofl: :rofl:
Iofs. så kör jag aldrig på isen om inte tvåtonstraktorn vart där före å plogat:o

Jag glömde säga att jag även har med mig lasso också. Kan vara bra att fånga in en björn alternativt en häst som kommer lös (risken finns eftersom jag oftast kör alla sju på en gång - en framför och sex bakom). Dessutom brukar jag ha med mig en digitalkamera så jag kan fota/filma hela händelsen/träningspasset. ;)

Åh vad skönt att våra Bukefalister är väl förberedda när vi är ute och kör. :D :rofl: :rofl:

Själv är jag inte lika ordentlig. :p

Men tänk om man kör av vägen och får yxan på nåt vitalare ställe? Yxor som JAG får nån bra sving med så att jag kan göra nån nytta med dem brukar ha lite tyngd. Hjälmen skyddar ju inte hela huvudet till exempel... :eek:

Indyhope: Du verkar vara mest förberedd av alla, vad har du för utrustning på hästarna få för att skydda dem mot diverse angrepp?

Åh vad skönt att våra Bukefalister är väl förberedda när vi är ute och kör. :D :rofl: :rofl:

Själv är jag inte lika ordentlig. :p

Men tänk om man kör av vägen och får yxan på nåt vitalare ställe? Yxor som JAG får nån bra sving med så att jag kan göra nån nytta med dem brukar ha lite tyngd. Hjälmen skyddar ju inte hela huvudet till exempel... :eek:

Indyhope: Du verkar vara mest förberedd av alla, vad har du för utrustning på hästarna få för att skydda dem mot diverse angrepp?

Ja, jag försöker vara förberedd på det mesta. Hästarna tränar med pansarutrustning (kan dock bli lite svettigt för dem, men det gör inget för då håller de sig slimmade) så att de inte får fula rivsår om det kommer en björn/varg/lodjur/tiger. Dessutom blir de starkare av att träna med tung utrustning eftersom den väger en hel del. Som att dröga ungefär fast allt hänger på hästen istället. Dessutom smörjer jag in både dem och mig själv med No Bite, så att vi inte blir bitna av något rovdjur.

Det är klart att det tar ju ett par timmar att dels utrusta hästarna och dels mig själv innan jag ger mig ut på en träningstur, men samtidigt effektiviserar jag ju och kör alla på en gång. :idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev aningen förvirrat i dressyrmomentet på Arbottna Horse Show på lördagen. Plötslig rusar nämligen en älg in och levererar en ökad...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: Gunnar
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
723
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Utbilda själv