Kolla denna vagnen!

L

LindaK

Kolla in denna filmen!
http://www.youtube.com/watch?v=u2qEPS4iduw&feature=related
Vad tycker ni om vagnen hon använder? Jag tycker den ser käck ut! Har många bra grejer tycker jag, men även en del brister naturligtvis. Som till exempel bekvämligheten, ser inte så skön ut att sitta i. Men hon ser bra över hästen och har skydd för sparkar/sten/grus.
Kan tillägga att det är en travare hon kör, visst ser det trevligt ut?!:laugh:

Sv: Kolla denna vagnen!

Det ser fantastiskt trevligt ut.
Den hästen vore grymt elegant för vilken vagn som helst.

Trevlig häst.

Jag tycker att det är för klena hjul på vagnen men det brukar jag ju tjata om :o... och så är vagnen väldigt lång vilken krånglar till det ibland.

Annars finns det väl många fördelar med den vagnen tror jag, man vill ju ändå ha ganska raka ben så då kan man ju lika gärna ha en sån kuskbock som hon har istället för en mera tradionell (vilka jag ofta får problem med ryggen i då jag har förstört den), sätter man in en gasfjädring i en sån kuskbock som på filmen så tror jag att den kan bli väldigt bra rent ergonomiskt... i synnerhet om man har diskbråck eller andra ryggbesvär.

Man skulle kunna tänka sig att använda underredet från en bra traktorstol och sedan sätta på delar av en kontorstol eller liknande ovanpå, det finns ju dom kontorsvarianterna som är formade som gammeldags cykel eller motorcykel sadlar.

Det finns ju även stolar för läkare som är en lång "pinne" med hjul på och en sån gammaldags "cykelsadel" ovanpå vilken ger en ställning som är nära stående men ändå med stöd.

Senast ändrad:

En ombyggd rockard, tycker den ser rätt bekväm att sitta i!:)
Och den har ju det mesta som behövs för att det ska vara en bättre vagn.

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
650
Senast: Miingla
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
Tjatter Richard III var den siste engelske kung som dog på slagfältet. Hans död gjorde slut på det blodiga Rosornas krig och – säger vi nu –...
30 31 32
Svar
629
· Visningar
16 847
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
764
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama