Savannah345

Trådstartare
Jag har skrivit en tråd innan angående att min häst sväljer luft, det har dock blivit bättre sen hon fick en jag kompis och störrehage. Hon har inte slutat men de är färre gånger och inte en lika grov sväljning. Dock börjar jag bli orolig att de är kolik? Hon är inte lätt i ridningen. Bockar mm. Men pigg. Hon vill framåt och bestämmer gärna galoppen och farten själv. Är det någon som vet? Hon är matglad.

Tänkte magsår jag med.
Se till att hon alltid har mat i magen när du ska rida. En hödutt som fångar upp magsyran så den inte skvätter runt och gör ont.
Doppar hon höet i vatten?

Luftsnappning och krubbitning är båda olater som hästen utvecklar för att ge sig själv antingen smärtlindring eller minska stresspåslag.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 697
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 268
Senast: Happimess
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Undrar om någon haft en liknande upplevelse och vad det berott på. Jag har en ponny jag ägt i 2 år. Besiktningen var felfri och han...
Svar
4
· Visningar
1 691
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama