Kolik - skulle behöva stöd och peppning

Sv: Kolik - skulle behöva stöd och peppning

Skickar massa pepp till dig! Jag hade det inte alls lika illa som du med förstfödingen, så jag kan bara gissa hur det måste vara. Jag känner igen så mycket av det du skriver, att inte kunna slappna av ens en liten stund, att aldrig hinna laga någon mat, och så vidare. Min sov inte, åt massor och skrek resten av tiden. Brrr. I efterhand förtränger man hur det var, men det kommer tillbaka när jag funderar på det.

Nu har jag faktiskt hunnit mata katterna, ätit ett par mackor och skrivit 3 inlägg på buke! Bara knipövningarna kvar då ;)

Kanon! Och det påminde mig om att jag måste mata hundarna, om jag kan lägga över gnällpelle i vagnen. De har inte fått mat på hela dagen :o

*kl*

Jag upplevde en enorm magskillnad när vi började med smakportioner.
Innan dess var det tjorvigt och pruttigt och förstoppning hela tiden. Hipp gav jag, och ibland Nan 1 Ha som var bra. Jag körde NAN en flaska om dagen, resten Hipp. Semper var katastrof för oss, jag tyckte dessutom att den var mycket svårare att mäta upp. Mer som mjöl i konsistensen.
Kvällsvrålen avtog runt 3 månaders ålder, nu händer det yttest sällan. Det blir bättre, och min snäcka är 5½ månad och här lagas forfarande ingen middag till den arbetande mannen.
Jag kan inte påstå att jag städar heller, men jag tar hand om hunden:D

Vår dotter hade kolik.

Jag gav henne miniform vid varje mattillfälle OCH semper magdroppar en gång om dagen.
Slutade själv äta mjölkprodukter, kaffe, the, stark mat.

Köpte Dr. browns nappflaskor som är till för kolikbarn, dom ser till att barnet inte får i sig luft. Och gav henne Nan hyper allergic formula ersättningen, Semper har en med microlac som är till för kolikbarn.

Jag lärde mig massera hennes mage, vilket jag gjorde flera gånger om dagen.

Bar henne mycket i sjalen.

Sov med henne mage mot mage, dvs hon låg på magen på bröstet av oss. Jag & Sambon skiftades åt halva natten var.

Det kan ta upp till 2 veckor innan du märker av att Miniformen & magdropparna ger effekt.
Engagera föräldrar, vänner, släkt som kan avlasta er ett par timmar, ni behöver det verkligen. Man orkar inte, du måste inte vara en supermänniska.

Dottern var kolikfri runt 3 månader. Och fick kolik när hon var 1½ vecka gammal.

Jag ska ärligt erkänna, skrämmande nog, att under kolik tiden så har jag en viss förståelse för dom som har skakat eller skadat sitt barn av ren frustration. Även det absolut inte är ok!!!
Jag var själv inte ens i närheten tack vare underbara vänner & släktingar.

*KL*

Dagens första succé! Vädret ute är skit. Hur mkt snö som helst och svinkallt med blåst. T o m hästarna står inne. Kan inte ta mig ut med bebis - MEN gick några varv inne med barnvagnen och nu har han sovit i drygt 1½ timme. Halleluja eller vad säger man? Hopp om livet kanske :D eller så får jag bara vara tacksam över en lyckad sovstund och vara glad för det lilla!

Liknande trådar

Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
4 133
Senast: Luff
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 662
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Kanske någon annan ser en lösning jag missat? Det har i alla fall varit ett tufft halvår, först blev min hund allvarligt sjuk med en...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 571
Senast: Vallmo
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 784
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar