KOLIK!! AKUT!

M

misterhultspyret

HJÄLP min kompis shettis föl fick akut kolik i natt. vetrinären kom och gav han olja och smärtstillande.
men sa inget om varför han fått det, eller om vi kunde göra något så att det gör mindre ont.
han har konstiga tänder som växer hur som helst,kan det bero på att han inte tuggar det ordentligt?
någon som har varit med om kolik på ett föl???
tacksam för svar

nej hon sa inget om tänderna!
jag var inte där just då men min kompis var.
man vill ju veta varför så att man kan förebygga att det händer igen.

Då tycker jag att ni ska försöka få nån vet att titta på dom, om inte tänderna funkar bra så kan hästen inte mala ner fodret och då kpmmer den alltid att få kolik och förmodligen slaktas pga det....är det som du säger så ta kontakt med en riktig hästveterinär så får ni det utrett....
en häst utan fungerande tänder är en död häst.

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 897
Senast: starcraft
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 816
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023