Kokt kött?

Y

Yahoo

Vi har fått en massa kokt kött från en restaurang till hunden. Nu undrar jag bara hur man ska fodra med det på bästa sätt. Ska man bara ge köttet, blanda ut det med något, blanda med torrfoder? Vad är bäst?
 
Sv: Kokt kött?

Vad är det för kött och vad utfodrar ni vanligtvis med? Är det mkt fett så skär bort det och ersätt inte mer än 10-15 procent av den vanliga måltiden. Är inte hunden känslig ska den väl tåla det.
 
Sv: Kokt kött?

Vi får också kokt kött från en restaurang emellanåt, och det mesta skär vi ner i mindre bitar och blandar i den "vanliga" maten. Denna består av hushållsrester, burkmat och torrfoder- i den ordningen.
Jyckarna är alltså inte så kinkiga för vad vi serverar. För att inte tala om vad dom hittar ute på egen hand.

LIA
 
Sv: Kokt kött?

Vad är det för kött och vad utfodrar ni vanligtvis med? Är det mkt fett så skär bort det och ersätt inte mer än 10-15 procent av den vanliga måltiden. Är inte hunden känslig ska den väl tåla det.

Det är oxfilé. Hunden får bättre mat än oss... ;) :angel:
I vanliga fall äter hon Nutros torrfoder och så blandar vi i matrester i iaf ett mål om dagen.
Köttet som vi fått är jättefint, inga slamsor och massa fett och sånt utan nästan rent kött.

Blandar med torrfoder som vi gör med matrester.
 
Sv: Kokt kött?

Så äter mina jyckar jämnt, torrfoder och älgkött blandat.
Varje höst har jag stora koka hundmatsdagarna efter älgslakten.
Tärnar, kokar och fryser in i glasslådor.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
979
Senast: Niyama
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 258
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 244
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp