Köksrenoveringar önskas!

AgentCarter

Trådstartare
Lite hoppsan hejsan så ska vi inte längre flytta till det huset som var tänkt från början utan ett annat mer iordninggjort.
Dock är en del av det iordninggjorda närmast misshandel enligt mig (eller ja, det är fullt med plastgolv vilket jag avskyr) men jag får bara byta ett golv till att börja med.

Det som måste fixas för att jag ska trivas där är köket, det är blått, plastmatta och 60-70-tals inredning
Typ motsatsen till mitt vita kök med bok inslag och skåpluckorna har lite "mönster".

Jag skulle gärna vilja se bilder på era köksrenoveringar! Tror inte att blåsa ut allt är ett alternativ enligt sambon:p Så gärna hur ni har renoverat äldre kök till en snyggare stil!
Är inte helt emot att ha lite färg i köket, vore så smidigt att slippa se fläckarna:angel:

Sv: Köksrenoveringar önskas!

Vi har gamla fina trästommar som går upp till taket. Vi målade allt antikvitt och måttbeställde nya luckor och lådhurtsar. Sen bytte vi diskbänk, bänkskivor och kaklade om. Klart :-)

Har du inga bilder som du kan visa?

Är enklare att komma med tips om billiga och enkla lösningar att få det lite roligare då :)

Kommer nog inte flytta in förrens tidigast nästa sommar så kan bli lite svårt:p Huset är bebott men kanske ger mig på att smygfota;)

Brandgul: Du har inga bilder före/efter? Att byta ut luckor har jag funderat på, alternativt bara måla om och byta knoppar tills jag tröttnar på skiten:p

Budget renovering är ju att byta kakel och bänkskiva, nya snygga knoppar/handtag och måla luckorna så känns det ju som ett nytt kök till småpengar :)

Om du gillar speglar på luckorna kan du ju enkelt tillverka det själv med hjälp av olika lister och sätta som du tycker är fint.
Annars byta luckor fast det kostar ju lite mera :)

Åhh vad jag vill fixa iordning här hemma nu! Blir till att tjata hål i huvudet på sambon tror jag :p

Haha, visst blir man sugen?
Jag tror det blir att börja med en budget renovering, tror det blir svårt att veta exakt hur man vill ha det innan man har bott där ett tag.

JAA

Vi ska fixa om här hemma (bestämt sen länge) men den där tiden och orken lyser med sin frånvaro :mad:

Om man är lite om sig och kring sig så brukar det gå att hitta material för riktiga fyndpriser :)
För ca en månad sen ramlade vi över lite kakel, finns väl snyggare men det är mkt snyggare än det kaklet som sitter i köket idag.
Hela 40kr kostade det totalt :D
Kändes som att man kan kosta på sig att byta då.
Tidigare har vi bytt knoppar och så ska vi väl bestämma oss för vad vi vill ha för bänkskivor, men det är bara 2 små som behövs så det blir inte så dyrt bara vi hittar ngt vi tycker är fint.

Då förstår du nog hur mycket jag vill börja:D

Men är inga dumma idér du har, ska nog börja leta småsaker redan nu (knoppar, kakel) i värsta fall får man väl sälja det sen om man ändrar sig.
Har redan hittat tapet, billig och bra! (eller inte...)
Skulle kunna tänka mig någon med rävar också. Fast med tanke på att det är rävar på 80% av våra tavlor kan det bli lite overkill.

Våra nya luckor liksom större än de gamla. De täcker igen allt så man ser inte stommen under. På bilderna ser du ju vitt mellan luckorna. Allt sånt är borta hos oss, även i under och överkant. Så det är först när man öppnar luckorna man ser den gamla stommen :-)

Okej! Jag är världens segaste och glömska människa. Men men. :angel:
Iallafall, vår lägenhet är en hyres i från -55. Vi fick dealen - måla själva, få färg av oss och få hyresavdrag under 2 år. Tja, varför inte liksom? :D Tyvärr fick vi endast måla med vit färg. Säger bara att det är ett helvete att hålla det rent..

Köket har målats två gånger tidigare. Från org. turkost och bajsbrunt ala 80-tal. :crazy: Golvet var grön platsmatta, väggarna hade någon form av rosa tapet tillsammans med bajsbruna luckor.

Köket innan vi gick bananas:

401004_10150537192694277_1604030936_n.jpg

402420_10150537194144277_1459882086_n.jpg

399549_10150537199209277_634389493_n.jpg

Fördelen med gamla lägenheter, kylt skafferi!

Senast ändrad:

Förbered er för en bildbomb!

395846_10150541563749277_1127458673_n.jpg

Alla luckor slipades, tvättades och målades med 2 lager häftgrund. Häftgrunden är otroligt viktigt!

395400_10150544022684277_843457249_n.jpg

Var beredd på att det behövs massor med space, när man målar luckor..

431717_10150548916069277_899765806_n.jpg

Favoritbilden. Vitt för över 30 år sedan vs. vitt idag!

402291_10150554251064277_130304603_n.jpg

Själva stummen var vi noga med att tvätta och slipa. Dock körde vi bara 1 lager häftgrund.

430373_10150564867509277_1891409284_n.jpg

Nya knoppar på!

429972_10150642407954277_1766614028_n.jpg

Såhär snyggt är det när man kommit längre än halvvägs!

429819_10150658601999277_1459145278_n.jpg

Ny matta inne!

423880_10150658605829277_988023842_n.jpg

Nu har vi även fått bytt spisen! Kaklet ska bytas en dag. Ska se om jag kan knäppa en bild eller två, efter vi har röjt diskberget!

Lugnt!
Köket verkar inte för olikt "vårt", blev riktigt snyggt!

Brandgul: Jag tror jag hänger med, låter bra!

Vad snyggt det var att sätta flera kryddhyllor över varandra sådär! Kanske borde försöka få tag på fler tills när vi ska renovera köket här...

Jag orkar inte skapa konto någonstans för att lägga upp en bild. Men tex på köket ovan. Under diskhon är våra luckor högre än själva hålet, så luckorna går ändå upp till diskbänken och i linje med den luckan till höger. Sen eftersom vi bytte diskbänk så passade vi på att höja allting eftersom allt var så lågt.

Om någon är seriöst intresserad och inte "bara" nyfiken så kanske jag kan maila någon bild :-) I och med höjningen fick vi in en diskmaskin.

Nu förstår jag precis! Tänkte inte på att gamla kök ofta är låga (och jag har sett en del extremt låga i hemtjänsten) tur nog har inte vi det problemet.
Jag är 180 lång och tycker egentligen att standardköket är för lågt.
Tack för förklaringen:)

Tips, gå in på forumbilder(.se) och lägg in bild. Jätte smidigt och behöver inget konto :)

Tips, gå in på forumbilder(.se) och lägg in bild. Jätte smidigt och behöver inget konto :)

Jag har kollat där och är lite fundersam. Infon på hemsidan är kortfattad.

blir källan angiven?
Om jag har en bild som jag inte vill ska kunna spåras till mitt namn - kan jag lägga den i Forumbilder utan att det går att se vem jag är. T.ex. här på buke har jag ingen större lust att skylta med min identitet....

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 061
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Det är dags för ommålning i lägenheten. Vi bor litet, omkring 65-70 kvadrat, i två rum och kök. Det är ekparkett (ska bli) i hela...
2
Svar
37
· Visningar
2 236
Senast: Sissa
·
Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
28 606
Senast: Keb71
·
Hemmet Ska titta på ett hus här snart,och finns en större stuga på gården med stort kök,ett sovrum,och oinredd vind. Vi har en som mer än gärna...
Svar
3
· Visningar
3 882
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka