N
nalita
Jag har köpt en häst för 3 månader sedan, en ung snäll häst. Men på dom senaste dagarna i stallet så "knuffar" han mig i stallet med huvudet. Hela tiden, när jag står och borstar. Och jag kliar honom i ansiktet men han gör så hela tiden på en, och tillslut gör det ont. Och sedan efter ridningen när han är svettig så knuffar han på en, han är rätt stark och man kan få knuffarna i ryggen, armarna osv.
Min förra häst kunde buffa lite på en efter ridning 2 gånger sen var det bra, men han knuffar hela tiden på en. Och hur ska jag göra? Ska jag klia honom? Varför han gör så vet jag inte... Kanske en dum tråd men tänkte bara höra om ni har lite buffiga hästar och hur gör man så att det slutar? Han gör så hela tiden spelar inge roll om man är i hagen, stallet, boxen osv. Tacksam för era svar
Min förra häst kunde buffa lite på en efter ridning 2 gånger sen var det bra, men han knuffar hela tiden på en. Och hur ska jag göra? Ska jag klia honom? Varför han gör så vet jag inte... Kanske en dum tråd men tänkte bara höra om ni har lite buffiga hästar och hur gör man så att det slutar? Han gör så hela tiden spelar inge roll om man är i hagen, stallet, boxen osv. Tacksam för era svar