Knuffande huvud

D

Dessan_v

Jag har en ponny som riktigt "slår" mig med sitt huvud. När jag tar grimman av så får jag antingen en smäll i ansiktet eller en knuff ut ur boxen. Kan det bero på att hon inte gillar grimman, eller är rädd om öronen? Hur ska jag göra för att få henne sluta med si´tt knuffande.

Några tips?
 
Sv: Knuffande huvud

det är enligt mig en olat. har en ponny på lösdriften som har samma "ovana" jag "bonkar" tillbaks, och det hjälper. (h*n gör inte längre så på mig)
 
Sv: Knuffande huvud

Den respekterar inte dej ett dugg. Tala om att "mej knuffar du inte på" på det sätt som den ponnyn förstår bäst, jag skulle tex vifta till, och mota undan den.
 
Sv: Knuffande huvud

jag har försökt att knuffa tillbaks, och det hjälper ibland, men inte alltid.
tack för svaren :smirk: :smirk:
 
Sv: Knuffande huvud

jag har försökt att knuffa tillbaks, och det hjälper ibland, men inte alltid.
tack för svaren :smirk: :smirk:

Ja då får du väl knuffa hårdare och mer bestämt eller smälla till den, det var det jag menade att du måste göra efter vad som behövs på just din häst. För att den ska förstå att du menar allvar.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
782
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 218
Senast: Cattis_E
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
884
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp