Knölar, protein eller vad???

Sv: Knölar, protein eller vad???

Min häst går INTE med smustiga grejor, har normal päls, ingen svett gror in o han borstas regelbundet... Han får ändå knölar...

Har provat det mesta , men det kommer o går. Just nu har han inga som sitter vid sadeln o därför har jag valt att ignorera dem o pilla så lite som möjligt. De har faktiskt blivit mindre!:p

Frågade vet senast i förra veckan om dem o hon sa att man inte riktigt vet varför vissa av de här knölarna kommer.
Alla de orsaker du räknar upp är ju bidragande! Men det finns hästar som får det ändå, som min... Suck...

vet du vad... min häst går inte heller med lortiga saker, blir riktigt borstad, svampad om hon är svett och omhändertagen på bästa sätt.
har lixom du provat det mesta som går, men det var inte förrän jag rakade henne på ryggen och lät henne stå i en månad och fucidinkur på två veckor som dom gick tillbaka.

så även om man tycker att man har en ren häst, lyft på pälsen och kolla vad som ligger i botten. i samband med att hästen kanske har en känslig hud, blir det lätt knölar.

Liknande trådar

Foder & Strö Ja årets hö verkar ju ha väldigt lite protein. Jag har då ett divigande sto och behöver därav massor protein till henne. Jag hade...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 521
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24