Knölar på kaninen

A

amanboriel

Jag har hittat tre st "knölar" på kaninen.

En av dom sitter på högra sidan, de två andra sitter nästan precis bredvid varandra på magen.

Dom är inte stora alls, ungefär som spetsen på lillfingret.

Han har inte ont i dom. Lyfter man upp huden så följer dom med så det är i huden dom sitter.

Någon som har en aning om vad det kan vara för nåt?

Det låter som talgkörtelsinflammation. Om det är det så växer knölarna, sakta, sakta och tillslut får kaninen ont av dem. Åk till en vet och kolla vad det är. Är det talgkörtelsinflammation så tömmer veterinären dem på var och sen får de läka ihop.

Okej, tack så jättemycket!

Vet du på ett ungefär hur mycket man får betala för att göra det hos veterinären?

Det brukar kosta lite olika beroende på veterinär. Allt mellan 200-700 kan jag tänka mig.
Men det kan ju ändå vara bra att kolla upp så det inte är nåt allvarligt.
Hur gammal är kaninen?

Jag vet inte exakt hur gammal han är för jag fick honom inte när han var liten, men runt fyra år skulle jag tro.

det kan även vara varfylld abcesser (hoppas att det stavas så ;)), vilket är mycket vanligt att kaniner har. Om man skall ta bort dem, är det mycket viktigt att man tar bort precis allt, dvs. hela abcessen, annars sprids dem. Dvs. man skall inte sitta hemma och rengöra bölden från var utan detta är en uppgift för veterinären.

Hoppas att det löser sig!!!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 692
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 214
Senast: Enya
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama