Knöl på svansen?!

H

hovawart

Hejsan! Min hund har en knöl på svansen, har ingen aning om vad det är! Först trodde jag det var en jättestorm fästing, men när jag tog mig in i den tjocka pälsen såg jag att det bara var som en knöl....typ broskknöl, ingen aning! Hon gillade inte när jag klämde lite på den. Kan hon ha fått en spricka i svansskelettet? Någon som varit med om detta? :confused:
Tacksam för svar;)
 
Sv: Knöl på svansen?!

Om jag var du skulle jag prata med en veterinär! Jag känner en hund som är född med sned svans, och det ser då ut som en knöl på svansen! Men som sakt, för att vara på den säkra sidan, kolla med veterinären.
 
Sv: Knöl på svansen?!

Jo det ska jag göra, skulle bara kolla om ni här hade egna erfarenheter av detta. Men jag åker till vetrinären iallafall :d
 
Sv: Knöl på svansen?!

Kan vara vad som helst. Syrrans gamla Golden (död nu) fick en knöl på svansen, den började växa och det visade sig vara canser.
 
Sv: Knöl på svansen?!

Okej.. Aa det hoppas jag verkligen inte att det är, men det tror jag absolut inte heller att det är..:d Drar iväg till vetrinären så får vi se..:smirk:
 
Sv: Knöl på svansen?!

1,5 dm från svansroten kanske...Lisen sa att vi skulle snitta den för att se om det var något som ville ut..Men då bestämde vi oss för att inte exprimentera hemma, så vi åker o kollar hos vetrinären istället :angel:
 
Sv: Knöl på svansen?!

vart till vetrinären och kollat? är lite nyfiken på vad det var för knöl.
 
Sv: Knöl på svansen?!

Sannis skrev:
vart till vetrinären och kollat? är lite nyfiken på vad det var för knöl.

Nej vi har inte varit där än, men snart :bump: Skriver här sen, vad det var för något om du vill veta;)
 
Sv: Knöl på svansen?!

Min vovve fick en ganska rejel knöl på svansen. De sög ut lite av innehållet som visade sig vara fett. Eftersom huden stramade och hon verkade känna obehag lät vi dom ta bort den. Har sett andra hundar med liknande knölar som visat sig vara fett. Är du orolig tycker jag att du skall kolla den!
 
Sv: Knöl på svansen?!

Jo, det kan mycket väl vara så som du säger! Det trodde även våran uppfödare.. Så vi får se vad vetrinären säger, men själv tror jag att det är en "fettknöl" som man kan ta bort genom att antingen suga eller pressa ur det inuti. :rofl:
 
Sv: Knöl på svansen?!

hejsan

Kan vara en fettknöl.. då kan man juh ta bort den.. våran hund hade det.. //Fia
 
Sv: Knöl på svansen?!

Hejsan!
Ta det lugnt. Jag har oxå en hoffe, och det är en körtel dom har på svansen. Det ska vara så. Du ser kanske att deras "plym" börjar där.
Ha en hoffe kul sommar :banana:
 
Sv: Knöl på svansen?!

moschan skrev:
Hejsan!
Ta det lugnt. Jag har oxå en hoffe, och det är en körtel dom har på svansen. Det ska vara så. Du ser kanske att deras "plym" börjar där.
Ha en hoffe kul sommar :banana:
¨
Halloj :)
Okej det var bra att jag fick höra det, för det hade jag ingen aning om.. Konstigt att våran uppfödare inte sa det till oss :smirk: Tack iallafall för ditt svar!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 675
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 841
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
679
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 279

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp