Knaster/knorrande?

Fibusen

Trådstartare
Hörde här om dagen ett knaster/knarrande när pållen böjde halsen åt sidan,trodde att det var gruset som knarrade till när hoven rörde sig lite,så tänkte inte mer på det.

I dag hörde jag samma sak igen,åter igen när han böjde på halsen för att kolla bakåt,jag vart lite orolig och tog en morot så han fick böja halsen åt bägge hållen och jag hörde inget,och tänkte åter igen att det beror på gruset..

MEN,jag kan dock inte släppa det där riktigt,tänk om det är halsen/nacken som låter? Han gick omkull i hagen för några veckor sen ordentligt,halkade och fläkte sig bak. Han visade ingen hälta eller något efter detta,lite lite stel kanske dagen efter,men har sen varit helt normal. Han är bara två år än så han är inte riden/arbetad,så jag kan inte märka nån skillnad där heller.

Jag kände på manken och upp till öronen,men kände inget konstigt,och jag vet som sagt inte ens om ljudet kom därifrån eller om det faktist var gruset som knorrade.

OM han skulle vara "trasig" någonstans,så pass mycket att det knorrar,borde han då inte varit påverkad? Han är som vanligt,springer och busar och leker med dom andra småpojkarna.

Om jag varit säker att ljudet kommit från hästen hade jag åkt in på en gång,men det känns lite overkill att lasta en oresvan två-åring och kasta sig in på klinik för något som kanske inte ens finns. Kan man ta ut tex en ET och be dom känna om något känns konstigt,eller är det vara veterinären som gäller?

Det som talar emot är att han är som vanligt,har hänt bägge gånger på gruset som nu är lite blött då tjälen håller på att gå ur,det som talar för är att jag hört det nu inom ganska kort tid,och bägge gånger då han böjer på huvudet/halsen.

Nån som haft nån fraktur (???) från manken och upp mot öronen? Går det ens för hästen att vara "normal" vid detta?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 265
Senast: Otherside
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 769
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 880
Senast: co-SMAD4
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 909
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka