Knäppt eller?

C

combatlara

Vet inte om detta är rätt forum, men i vilket fall som helst,
i vårt stall finns det en kvinna (närmare 50 än 40) som mockar på ett mycket konstigt sätt. Hon ligger på knä och plockar högarna för hand!!!!! Ibland tittar hon väldigt noga på dem och klämmer sönder dem, äckligt. Hon lägger nästan inte in någon ny halm när hon är färdig utan mest bara stuvar om bland det som redan finns. Är detta normalt? Och hur mår hovarna av detta förfarande? Hästen hennes ser frisk ut, men man vet ju aldrig.

Sv: Knäppt eller?

VISSTE du inte att det är så vi tanter mockar??:angel:

Varför inte? Hon måste ju onekligen ha koll på hur hästen mår i magen.
Det enklaste är väl att prata med henne och få en förklaring på varför hon "handmockar"?

En granne till oss får ofta göra så för att hon har så ont i sin kropp. Dock har jag aldrig sett henne klämma sönder bajsarna.

Jeeves, är du tant?

:rofl: haha jag ser det framför mig: en käck hästtant med rosa läppstift som ligger på knä och studerar varje bajsplutt med förstoringsglas :rofl:

För mig brukar det räcka med att titta i grepen för att se hur det står till med hästens mage, men det är klart att ska man vara riktigt noga så... Har hennes häst en riktigt petig foderstat också?

Om vi säger så här; VISSA dagar känner man sig som en tant...andra dagar som en kvinna i sina bästa år. När jag var 20 så såg jag nog kvinnor över 40 som tant, ja, så det beror kanske på vem man frågar.

Inte ens min mormor som är 93 skulle ligga på knä o klämma sönder lortarna o plocka för hand:cool: Om denna dam som nämns ens existerar så står det nog inte rätt till på hjärnkontoret.

Jag känner mig just nu som en tant i mina bästa år.:banana::banana:

Ha ha....vilken rolig bild ja fick framför mig:rofl::rofl: fråga varför hon gör så å berätta sedan för oss. Det där lät intressant:D

Hon lägger nästan inte in någon ny halm när hon är färdig utan mest bara stuvar om bland det som redan finns. Är detta normalt? Och hur mår hovarna av detta förfarande? Hästen hennes ser frisk ut, men man vet ju aldrig.

Mockar hon inte ut skiten? Kan tänka mej att om man är så noga att det inte blir mycket rent man får med och därför inte behöver lägga in så mycket ny kanske. Ser det rent ut i boxen och hästen inte ligger på betongen så är det väl lugnt? Man måste ju inte lägga in ny halm om det inte behövs.

Sen så är det så jag mockar i hagen just nu, måste plocka för hand för det är fruset den mesta tiden och då kan man inte mocka med grep och för att få med sej allt så får man ta det för hand. Men jag klämmer ju inte riktigt på dom..slänger mer fort ner dom i skottkärran.

När jag stod inackoderad för många år sedan så mockades det så till en i stallet, dock stod den på spån och varenda plutt plockades upp i en spann (damen ifråga som gjorde det var mamman till tjejerna som hade ponnyn hon var nog också i 50-års åldern) plasthandske på sedan plockades boxen. Och inte att hon sedan slängde det på gödselstacken utanför dörren nej varje dag så satte hon spannen i bilen och tog med hem och använde i trädgården för att gödla rabatterna, undra hur mkt gödsel de hade till slut i trädgården inne i villaområdet då detta pågick varenda dag under flera år.....

hahahahahahahhahah :D:D... asgarvar här asså.. de är ju bra att hon e noga å sånt.. men de skulle nog se för himla roligt ut asså! =)...

Inte för att jag handmockar precis,men efter att jag mockat som vanligt med plastgrepen brukar jag gå och plocka småpluttarna som glider emellan grepklorna.....Jag hatar när det inte är alldels rent,men så är jag också en tant.:D

Jag har en kompis i 45-årsåldern som berättat att när hon var i tonåren så mockade hon och alla i hennes stall för hand, med gummihandske. Men nu för tiden har hon övergått till grep för att hon blir så utskrattad annars.

Inte för att jag handmockar precis,men efter att jag mockat som vanligt med plastgrepen brukar jag gå och plocka småpluttarna som glider emellan grepklorna.....Jag hatar när det inte är alldels rent,men så är jag också en tant.:D
:banana: Det gör jag också!! Tant på 44 här också!
Förr i tiden när jag var 20 så hade vi eget stall och hästarna stod på torv och vi hade inga grepar så det var arbetshandskar som gällde. Vi snålade så vi inte tog ur för mkt strö. Kom ej ihåg hur vi gjorde med kiss-ställena....:confused:
Fast plocka högar i halm låter inte alltför mysigt....:p och hur gör hon med kisset??

Jag har en kompis i 45-årsåldern som berättat att när hon var i tonåren så mockade hon och alla i hennes stall för hand, med gummihandske. Men nu för tiden har hon övergått till grep för att hon blir så utskrattad annars.

:rofl: Det lät ju som jag!!
Fast jag kör numera med "ponnygrep!"

Jag vet iaf en här på buke som gör så.. om det inte är hon du träffat i stallet? :idea::p

När vi haft halm har jag ibland mockat för hand, använder man grepen får man ju med en massa ren halm också, enklare med handskar.
Fast jag klämmer nog inte på bollarna precis.. men kanske hästen haft mycket krångel med magen eller så är hon bara orolig och vill hålla koll.

Skulle själv ha blivit förvånad om jag såg någon mocka med händerna och frågat varför hon gör så.

Vem vet det kanske finns en bra förklaring till det.;)

Jag plockar för hand ibland när kroppen gör för ont (reumatiker)
dessutom blir det väldigt rent i boxen, men jag är ju förstås också en gammal tant(45);)

Skulle kunna tänka mig att hon har stallets renaste box :) och fömodligen den med lägst kostnad för strö ...

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 682
Senast: manda
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 653
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
7 062
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar