Hej!
Man bör nog tänka sig för innan man ger hästen glucosamin!
Min Ponny fick problem med glidledsinflamation i hasen och när det var färdigbehandlat så ville man ju förebygga problemet! Så jag hade snappat upp att glucosamin vore bra, så jag fråga vet o hon sa att jag kunde ge det förebyggande till sommaren kom o sen prova vara utan det i nån månad o se om det blev nån skillnad (började ge det vid jul).
När jag sen skulle sluta ge ponnyn glucosaminet som vet sa så efter nån dag började han trippade fram, tog inte alls ut steget! Man såg en rejäl skillnad! Efter det har jag gett honom glucosamin varje dag. Han hade ju blivit beroende!
Jag måste också lägga till att jag inte såg eller märkte någon förbättring eller skillnad på ponnyn när jag först började ge honom det!
O vet ni hur mycket jag lagt ut bara på att köpa det dumma glucosaminet som han klarade sig jätte bra utan, innan jag började ge honom det? Nä, o det vet inte jag heller, ingen lust att veta det heller! Har gett honom det i några år nu....
Så snälla gör inte mitt misstag! Ge dem det enbart om det behövs, inte för att det "kanske" hjälper, för har man gjort hästen beroende av det får man snällt betala
Detta är bara mina erfarenheter och inget bevisat svar men, men... Det blev lite längre än vad jag tänkte men jag hoppas att jag fått nån att tänka en andra gång...
Kramar!