Klubbkläder?

Pancakes

Trådstartare
På 90-talet var det ju väldigt inne med klubbkläder, oformliga t-shirtar och pösiga collegetröjor var ju värsta grejen :p men hur ser det ut idag? Är folk fortarande intresserade av kollektioner från klubbarna eller föredrar folk sina egna prylar?

Jag har en jacka, typ bombermodell med tränarens logga på ryggen, en softshelljacka och en väst med klubbens logga på ryggen.
Gillar dessa väldigt mycket!

På 90-talet var det ju väldigt inne med klubbkläder, oformliga t-shirtar och pösiga collegetröjor var ju värsta grejen :p men hur ser det ut idag? Är folk fortarande intresserade av kollektioner från klubbarna eller föredrar folk sina egna prylar?

Hur det ser ut i stort har jag inte jättebra uppfattning om. Men jag gillar klubbprylar iaf! Har haft flera grejer från alla klubbar jag varit med i. Nu i år när jag bytte klubb igen (min 5e) så ska jag givetvis också skaffa produkter med deras logga! :D
Men det jag kan säga iaf är att samtliga av dessa klubbar haft klubbprodukter som man kunnat köpa. Så något form av intresse måste det väl antagligen funnits. Men å andra sidan har samtliga av dessa klubbar varit stora också.

Jag har gärna klubbjacka, eller hade innan jag broderade upp egen jacka. Tycker att det är trevligt med klubbschabrak på lagtävlingar osv men bara om det är snygga grejer.

Klubbkläder överlag bidrar ju lite till vi-känsla, speciellt när man åker ut ett gäng på lokal LD liksom. Däremot tycker jag det verkar vara mer jackor, västar och schabrak nu jämfört med förr, då vill jag minnas att det var mer t-shirts och bylsiga tjocktröjor som nämnts i ts.

Jag har gärna klubbjacka, eller hade innan jag broderade upp egen jacka. Tycker att det är trevligt med klubbschabrak på lagtävlingar osv men bara om det är snygga grejer.

Klubbkläder överlag bidrar ju lite till vi-känsla, speciellt när man åker ut ett gäng på lokal LD liksom. Däremot tycker jag det verkar vara mer jackor, västar och schabrak nu jämfört med förr, då vill jag minnas att det var mer t-shirts och bylsiga tjocktröjor som nämnts i ts.

Min första klubbtröja anno 2008 var just en sådan :love:
I outstanding kvalité dessutom! Och ja, den lever fortfarande 9 år senare...

Jag har en klubbtröja från 1998 som hänger med än! Lite sliten är den väl, men jag är imponerad ändå! När jag var 8 gick den nog mer än halvvägs ner till knäna, men nu passar den som en utmärkt, ganska snygg, tjocktröja med bra passform!

Jag har en lite figursydd fleecetröja och en pikétröja med klubbens logga, och en jacka med en tränares logga på ryggen. Gillar framförallt när man är ute på tävling och känner att man "hör ihop" liksom.

Min ridskolas ridklubb har en hel kollektion klubbkläder (Jacka, fleece, piké, väst, mössa) och de flesta i klubben har minst ett av plaggen. Snygga (inte bylsiga alls) och funktionabla när man rider och är i stallet. Tycker de är toppen. Man får en känsla av att alla hör ihop.

Vi har en sektion på vår ridklubb och vi brukar göra egna sektionskläder med klubbens logga och namnet på vår sektion. Tycker det är jättetrevligt med klubbkläder :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 243
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 754
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 713
Senast: lizzie
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 424
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18