Klubbar och ryttare i småland?

gadriel

Trådstartare
Jag undrar vilka klubbar det finns för mig som bor i småland? Har förstått att det finns en i Växjö (har ca 4,5 mil dit), finns det fler? Bor mellan Växjö och Värnamo.

Är det några av er distansryttare som bor här i närheten tros? Hade varit roligt med någon att bolla lite med :)

Har precis börjat rida in min ena häst och jag vill gärna träna distans med henne sen, har även precis köpt en inriden 6-åring som jag hade velat träna distans med i körningen främst men även lite i ridningen (fjording).

Tänkte börja med att införskaffa "naturen som ridhus", har ni fler bra boktips för en som är totalt grön :angel:

Sv: Klubbar och ryttare i småland?

Hej!

Om du kollar på Smålands Ridsportförbund hittar du adress till grenledare i Småland. Jag råkar bo utanför Alvesta så det är inte långt ifrån dig. Hör av dig med dina frågor.

Hej!
Jag bor i Gnosjö och är medlem i Isabergs ridklubb. Där finns det ett par stycken distansryttare i den klubben. Sen ordnar vi en distansritt 7 augusti Isabergsritten på Isabergs ridskola. Om du är intresserad är det ju bara att komma och titta på den tävlingen eller höra av dig så får du jätte gärna vara med som funktionär.
Jag själv har fått tillåtelse att rida våran hemma tävling. =)

Jag var på infon med Yvonne Ekelund i Växjö för några månader sedan men hade tyvärr inte möjlighet att åka på den praktiska delen som var för några veckor sen.

Dock så har dom jag varit i kontakt med varit jättegulliga och kommer helt klart försöka komma till någon PP eller CR, måste ju bara ta grönt kort först. Dackeritten är ju nu 12 juni och ska nog försöka ta mig dit med kameran :)

Mer info om dackeritten och klubben hittar du på www.vaxjodistansryttare.org
Du får gärna komma och rida eller bara titta. Det finns folk på plats som kan svara på alla frågor du har om distansritt!

Tack!

Pållen jag vill rida distans med har jag bara suttit på 4 gånger så det är lite tidigt, den andra pållen är inriden men har bra haft honom två veckor och ingen kondis så jag har lite att jobba på men han skulle nog gilla det också även om han är lite långsammare.

Men attans då, 12 juni är jag ju bokad på annat hela dagen *kom på*. Hade gärna velat vara med och kolla. Är det någon ritt längre fram i sommar?

Jag var på infon med Yvonne Ekelund i Växjö för några månader sedan men hade tyvärr inte möjlighet att åka på den praktiska delen som var för några veckor sen.

Dock så har dom jag varit i kontakt med varit jättegulliga och kommer helt klart försöka komma till någon PP eller CR, måste ju bara ta grönt kort först. Dackeritten är ju nu 12 juni och ska nog försöka ta mig dit med kameran :)

Aha, jag red i samma klubb som henne får många år sedan (även Emma Wanér tror jag hon heter), då hade dom prova-på-ritt för dom som ville men jag hade ingen egen häst då utan red bara lektion, men det verkade himla roligt.

Måste man ha grönt kort även på prova-på-ritter?

Om det är i samband med en tävling så ska man ha det som jag förstått det.

Ja det är nog så. Jag som inte tillhör ngn sån klubb, är bara med i jönköping läns kusksällskap, vet i sjutton vilken klubb jag ska gå med i så fall

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 100
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 144
Senast: Åsa A
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 045
Senast: shia
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 763
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025