Klösträd...

Black

Trådstartare
Nu när vi har tre katter så tror jag inte att vårat lilla klösträd räcker till så sambon får nog lov att snickra ihop ett nytt... ;)
Är det någon som har något tips på vad man ska tänka på, vart man kan köpa rep mm?
Eller kanske någon tom har en ritning som vi kan få ideer från...
Jag skulle gärna vilja ha ett ganska stort träd och har även funderat på om det skulle gå att göra ett hörnträd så att det kan stå i hörnet, har inte så mycket plats här hemma...:p
Jag skulle gärna vilja köpa ett mega fint träd jag såg men det var för dyrt, kostade nästan 4000:-...

Senast ändrad:
Sv: Klösträd...

Men ni måste väl hålla med om att detta träd skulle vara kul för kissarna att ha...

Sultan-hjemmeside.jpg

Ett tips om man vill ha störa träd till i princip halva priset är att köpa via Ebay från Tyskland. Vet många på ett annat forum som gör det, coh det finns träd till kanonbra priser där nere. Med frakt och allt inräknat så blir det ändå mycket billigare än i Sverige.
Nya träd alltså.

Jag har köpt mitt klösträd på tyska Ebay, billigt och bra. PM:a om du vill ha mer information om säljaren. De kan bl.a. erbjuda:

a74011.jpg

Priset för de flesta brukar landa på ca tusenlappen inkl frakt.

Jag gjorde mitt eget. Ett som gick från tak till golv. En fyrtumfyra (vad det nu kan bli i dagens mått), klädde i heltäckningsmatta. Satte platåer med jämna mellanrum. Och dekorerade med omtyckta saker som t.ex ett hus att krypa in i på en av platåerna. Mest älskat var översta platån, dels kunde man sitta där och titta ner på gården och dels kunde man smyga/spionera på matte däruppe.

Tack för ett himla bra tips, har kollat runt lite och det fanns ju massor med träd! Ett sånt ska införskaffas!

Tack för ett superbra tips ! :p
Nu har jag köpt ett sådant här träd på ebay:

AC6501B1.jpg

Jag och pappa snickrade ett eget från golv till tak.
Röret vi utgick ifrån fick vi gratis i en färg- och tapetaffär. Hyllplanen byggde vi av spillbitar som pappa hade hemma och klädde med gratis stuvbitar av heltäckningsmatta vi fick gratis i en affär.

Det enda vi betalade för var repet och det mjuka tyget. Tog en bra stund att linda in alltihop :D.

Röret däruppe klädde jag med mjukt tyg de sålde billgit som stuvbit i en tygaffär, fast det röret gick aldrig ebba in i men jag tror att kattungar och lite mer lekfulla missar skulel gilla det, fast heltäckningsmatta är nog bättre, iaf tyckte min katt det.

Här är den enda bild jag hittad epå den, den var från början gjord till mitt källarrum när jag bodde hemma så den är lite låg till denna lägenheten och efter många år så ser den lite tuffsig ut men den har varit väldigt uppskattad!

Ebba gillade hyllplanet högst upp för där kunde hon alltid vara ifred och det långa avståndet mellan hyllplanen gjorde att hon kunde klänga och kloa ordentligt, många gånger hoppade hon upp i full fart och klängde sig fast halvvägs och såg helt galen ut och sen for hon ner lika snabbt igen :D.

Hoppas det kan ge dej lite tips.

klatter1.jpg

klatter2.jpg

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 382
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 356
Senast: Ajda
·
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 898
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar