Klippning av havla benen?

Wippos

Trådstartare
Hej, jag planerar att nu till helgen klippa min islandshäst igen (det växer ut snabbt) och funderar på om jag ska ta halva benen oxå? han har nu filtklippning men svettas ner över benet oxå :( tar timmar att få de tort. Kan hästen ta till skada att gå ute i hagen m varma,svettiga ben? eller klarar dom det?

många tycker även att det är extremt fult att ta halva benen, men jag vill inte ta hela.

Han är rättså känslig med, och en del säger att de fryser lättare om man klipper benen med. men i med att det är en islandshäst jag har så är täckerna är så långa att de till och med går ner till knät :smirk:

han blir även väldigt svettig där tränset har suttit, men huvudet vill jag inte klippa :S

(försöker låta honom gå ute så mycket som möjligt, i med att alla hästar i stallet går utomhus året om)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 742
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
555
Senast: tuaphua
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 516
Senast: Bulldoozer
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 303
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka