Sv: Klippmaskin
Håller med dig! Vi har också investerat i en Moser Avalon och jag är helnöjd! Den ena hästen var lite nervös innan, men lugnade sig på någon sekund. Väldigt tyst och smidig klippmaskin, vi är så nöjda!! Skönt att slippa lång sladd som hästen kan kliva på och ändå så bra batteritid - fantastiskt!
Andra klippmaskiner som jag har hört när folk klippt sina hästar, har låtit som tröskverk jämfört med denna som vi köpt.
Vi hade förresten också lite problem att få skäret i rätt läge, innan man fick det gick det inte att klippa alls, och det lät också ganska mycket. När vi klurat ut vad problemet var så blev maskinen tyst och klippte fint.
Jag har en Mosel Avalon och måste starkt rekommendera den!
Den är tyst och lätt, bra batteritid (har helklippt två stora hästar på raken), snabb laddningstid och klipper helt suveränt.
Har klippt många problemhästar som de tidigare behövt ge lugnande och haft massa bomull i öronen och de accepterar den oftast utan problem.
Den är stark och bra till alla typer av päls, har klippt islandshästar och ponnyer med tjock vinterpäls.
Fördelen är också att man slipper ha två klippmaskiner för detaljklippning vid öron, huvud, ben och dylikt. "Nyper" inte heller som en del maskiner kan göra.
Har haft andra innan denna men den här är den absolut bästa jag haft.
Centaur: Skulle verkligen ge den en chans till om du har möjlighet.
Problemet om den börjar tugga och inte klipper är att den inte hamnar i rätt "snäppläge" när man satt dit skäret.
Håller med dig! Vi har också investerat i en Moser Avalon och jag är helnöjd! Den ena hästen var lite nervös innan, men lugnade sig på någon sekund. Väldigt tyst och smidig klippmaskin, vi är så nöjda!! Skönt att slippa lång sladd som hästen kan kliva på och ändå så bra batteritid - fantastiskt!
Andra klippmaskiner som jag har hört när folk klippt sina hästar, har låtit som tröskverk jämfört med denna som vi köpt.
Vi hade förresten också lite problem att få skäret i rätt läge, innan man fick det gick det inte att klippa alls, och det lät också ganska mycket. När vi klurat ut vad problemet var så blev maskinen tyst och klippte fint.