Klippmaskin

Sv: Klippmaskin

Jag har en Mosel Avalon och måste starkt rekommendera den!
Den är tyst och lätt, bra batteritid (har helklippt två stora hästar på raken), snabb laddningstid och klipper helt suveränt.
Har klippt många problemhästar som de tidigare behövt ge lugnande och haft massa bomull i öronen och de accepterar den oftast utan problem.
Den är stark och bra till alla typer av päls, har klippt islandshästar och ponnyer med tjock vinterpäls.
Fördelen är också att man slipper ha två klippmaskiner för detaljklippning vid öron, huvud, ben och dylikt. "Nyper" inte heller som en del maskiner kan göra.
Har haft andra innan denna men den här är den absolut bästa jag haft.

Centaur: Skulle verkligen ge den en chans till om du har möjlighet.
Problemet om den börjar tugga och inte klipper är att den inte hamnar i rätt "snäppläge" när man satt dit skäret.

Håller med dig! Vi har också investerat i en Moser Avalon och jag är helnöjd! Den ena hästen var lite nervös innan, men lugnade sig på någon sekund. Väldigt tyst och smidig klippmaskin, vi är så nöjda!! :D Skönt att slippa lång sladd som hästen kan kliva på och ändå så bra batteritid - fantastiskt!

Andra klippmaskiner som jag har hört när folk klippt sina hästar, har låtit som tröskverk jämfört med denna som vi köpt.

Vi hade förresten också lite problem att få skäret i rätt läge, innan man fick det gick det inte att klippa alls, och det lät också ganska mycket. När vi klurat ut vad problemet var så blev maskinen tyst och klippte fint. :)

Jag har en DeLaval batteridriven klippmaskin som jag är helnöjd med. Klipper bra och är tyst och relativt lätthanterlig.

Den har tjänat troget i många år och det enda jag är missnöjd med är att nu när jag skulle köpa ett nytt batteri så kostar det 1225:- :eek: :eek:

Har tidigare köpt till extra batterier men tror att de kostade runt 600 sist jag köpte, höll på att få hicka! Sitter nu och funderar på om jag ska skrota min gamla trotjänare och köpa en billig maskin från Jula istället. Den kostar ju nästan samma som ett nytt batteri till min gamla. Det bär dock emot eftersom jag vetkligen trivs med DeLaval-maskinen. Det är så himla smidigt att vara sladdlös och ha en tyst maskin.

*kl*

Nu är jag jättesugen på en Jula klippmaskin. Är student och väldigt fattig efter betäckning så detta alternativ verkar ju bra!

har en frågor om skären bara. Hur håller sig skären? Hur ofta behöver man slipa dem? Är julaskären sämre än tex Oster?

Jag har använt mina skär två gånger, det har inte varit några problem. Men, det jag noterat är att jag tycker den klippte kortare andra gången jämfört med första gången, trots att jag hade samma skär - 1mm.
Någon annan som upplevt detta?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en klippmaskin, Marquant från Jula som jag köpte begagnad förra året för att klippa min häst. Det var lite svårt första...
Svar
15
· Visningar
2 917
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Har tänkt investera i en egen klippmaskin. Hade först tankar på att köpa en från Jula, då många verkat nöjda med dessa, förutom den höga...
Svar
11
· Visningar
1 314
Senast: aleksis
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 652
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 105
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka